یکی از افشاگران نام‌آشنای توییتری عنوان کرد اپل از فناوری باتری خودروهای برقی برای بالابردن ظرفیت باتری و بهره‌وری انرژی سری آیفون ۱۵ استفاده می‌کند.

روز گذشته، افشاگر معروف توییتری «RGcloudS» با انتشار توییتی ادعا کرد آیفون ۱۵ از باتری‌های لایه‌ای مورد استفاده در خودرو‌های برقی بهره می‌برد که باعث افزایش بهره‌وری انرژی و ظرفیت غیرقابل‌تصور باتری درون دستگاه‌ها می‌شود؛ این خبر نشان می‌دهد تیم طراحی اپل بهترین و به‌روز‌ترین فناوری را برای تولید سری آیفون ۱۵ به‌کار خواهد گرفت تا سطح تجربه‌ کاربری افزایش یابد.

همچنین افشاگر یادشده بیان می‌کند پیشرفت در این فناوری «بسیار سخت و دشوار» خواهد بود؛ وی به این نکته اشاره می‌کند که سامسونگ قصد دارد از همین روش در مدل‌های اولترا و پلاس گلکسی اس ۲۴ استفاده کند. آرجی‌کلادز می‌گوید برای استفاده از باتری‌های لایه‌ای به‌ حداقل شارژ سیمی ۶۵ واتی با ژل‌های خنک‌کننده داخلی نیاز داریم که چندی پیش سامسونگ تایید کرد می‌توان از فناوری یادشده پشتیبانی‌ کند.

آیفون ۱۵ از باتری‌های لایه‌ای مورد استفاده در خودرو‌های برقی بهره می‌برد

باتری‌های لایه‌ای چگالی بیشتری دارد که با همان ظرفیت فعلی می‌توانند بهره‌وری بیشتری به دستگاه بدهند. علاوه‌براین، این خبر تایید می‌کند که چرا غول کوپرتینویی تصمیم دارد ظرفیت باتری‌های سری آیفون ۱۵ را با افزایش بی‌سابقه‌ای رو‌به‌رو کند؛ یادآوری می‌شود باتری سری آیفون بین ۱۲ تا ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

آرجی کلادز به جنبه‌های منفی استفاده از نوع باتری‌ها نیز می‌پردازد و می‌گوید: «یکی از جنبه‌های باتری‌های لایه‌ای با چگالی بالا می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شوند». این موضوع نشان می‌دهد، اگر اپل قصد دارد از فناوری مذکور بهره‌مند شود باید سیستم مدیریتی حرارتی برای گوشی‌ها طراحی کند تا کاربران بدانند به چه دلیلی دستگاه‌هایشان با افزایش دمای داخلی مواجه می‌شود، چراکه در سال‌های اخیر آیفون‌های اپل با انتقاد‌های بسیاری از طرف کاربران روبه‌رو می‌شود؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که باتری‌های لایه‌ای در صورت انفجار از خطرات بسیار کمتری برخوردارند.

جنبه دیگری که می‌توان برای استفاده از باتری‌های لایه‌ای با چگالی بالا برشمرد، سرعت شارژ پایین دستگاه‌های اپلی است. یعنی اپل هیچ‌گاه تصمیمی برای ارائه خدمات شارژ سریع نداشته و کاربران آیفون از کندترین سرعت شارژ در بازار گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند؛ این افزایش تراکم و چگالی بالا می‌تواند بدان معنا باشد که کاربران آیفون شانس کمتری برای بهره‌مندی از سوپرشارژهای سامسونگی یا شیائومی دارند.

آیفون ۱۵

چندی قبل، آرجی‌کلادز بیان کرد کمپانی اپل درحال آزمایش آیفون‌هایی با شارژ سیمی حداکثر ۴۰ واتی و شارژ بی‌سیم مگ‌سیف ۲۰ واتی است؛ این افشاگر اظهار داشت اگر مراحل تحقیق‌وتوسعه همچنان ادامه یابد می‌توانیم شاهد چنین شارژر‌هایی در سری آیفون ۱۶ و سری‌های بعد از آن باشیم. طبق گزارش‌ها، اپل نیاز به آزمایش‌های بیشتری برای طراحی سلول‌های چند لایه دارد تا بتواند سرعت بالاتری را که باتری‌های متراکم سنتی قادر به مدیریت آن نیستند بسازد.

علاوه‌بر استفاده از باتری خودروهای برقی در آیفون ۱۵، می‌توان شاهد استفاده از درگاه تایپ سی و داینامیک آیلند در تمامی نسخه‌های آیفون ۱۵ بود. طبق گفته‌های کارشناسان، آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از تراشه A17 بایونیک بهره‌مند می‌شوند که برپایه معماری سه نانومتری با همکاری غول تراشه‌ساز تایوانی یعنی شرکت «TSMC» ساخته می‌شود. همچنین آیفون ۱۵ پرومکس از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۵-۶ برابری استفاده خواهد کرد که قابلیتی جدید را به پرچمداران اپل اضافه می‌کند.

اخبار مرتبط: