طی چند هفته گذشته، اخبار متعددی در مورد گلکسی اس ۲۴ سامسونگ منتشر شده است. طبق گزارش‌های اخیر، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا از پردازنده گرافیکی سریع‌تری نسبت به آیفون ۱۵ برخوردار خواهد بود، اما ممکن است دوربین‌های کمتری داشته باشد. همچنین شایعاتی مبنی بر تقویت باتری این گوشی پرچمدار به گوش می‌رسد. گزارش منتشر شده جدید ادعا می‌کند که سامسونگ قصد دارد از فناوری خودروهای الکتریکی برای تقویت باتری اس ۲۴ اولترا استفاده کند.

ممکن است سامسونگ SDI، بخش تحقیق و توسعه باتری‌های لیتیوم یونی این شرکت، برنامه‌هایی برای گنجاندن فناوری جدید در باتری گوشی‌ها و تب‌های گلکسی داشته باشد. این فناوری در خودروهای الکتریکی سامسونگ نیز استفاده می‌شود. تکنیک «انباشتگی» قطعات باتری، کاتدها و آندها را برای چگالی انرژی بیشتر روی هم قرار می‌دهد.

به نقل از نشریه The Elec، چیدن قطعات باتری به گوشی‌های گلکسی این امکان را می‌دهد تا باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشند. سامسونگ می‌تواند ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس ۲۳ اولترا را ۱۰ درصد افزایش دهد. با این حال، شرکت سامسونگ با استفاده از این فناوری جدید اندازه باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا را حفظ خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S24 از فناوری باتری انباشته استفاده می کند

علاوه بر این، با استفاده از رویکرد انباشتگی برای همه باتری‌ها، سامسونگ SDI رقابتی با LG Energy ایجاد می‌کند. رقیبی که مدتی‌ است از این تکنیک استفاده می‌کند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دو برند کره‌ای قرار است با سامسونگ برای تولید باتری‌های با تکنولوژی سلول‌های انباشته همکاری کنند. منابع خبری مدعی هستند که سامسونگ دو رقیب چینی را برای سرمایه‌گذاری مشترک برای پیشبرد این پروژه انتخاب کرده است.

یکی از ایرادات باتری گوشی‌ها متورم شدن یا باد کردگی باتری می‌باشد که در باتری‌های دارای تکنولوژی «باتری انباشته» برطرف خواهد شد. ساخت باتری به روش انباشته فرصتی برای سفارش‌ گرفتن از شرکت اپل را فراهم می‌کند. در حال حاضر شرکت اپل برای تولید باتری گوشی‌های جدید خود مثل آیفون ۱۴ از متصل کردن چند باتری به هم برای افزایش چگالی استفاده می‌کند.

Samsung SDI که لقب بزرگترین شرکت باتری‌سازی جهان را دارد اعلام کرد که تجهیزات مورد نیاز برای روش انباشته‌سازی را فراهم کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این دو برند چینی در حال افتتاح نمایندگی‌های خود در کره جنوبی هستند تا به طور موثرتری با سامسونگ SDI همکاری کنند.

اخبار مرتبط: خداحافظی با گلکسی S24 پلاس!