گزارشی در سایت کره‌ای The Elec منتشر شده، که ادعا می‌کند سامسونگ فعلا در حال توسعه هیچ گوشی هوشمندی به نام مدل Galaxy S24+ نیست! ظاهرا تنها پروژه‌های در حال توسعه توسط سامسونگ، پروژه‌های DM1 و DM3 هستند که به ترتیب مربوط به گوشی‌های Galaxy S24 و Galaxy S24 Ultra می‌باشند. اما در این میان به نظر می‌رسد که هیچ پروژه‌ای به نام DM2 که در واقع روند توسعه گوشی مدل متوسط این سری، یعنی گلکسی S24 پلاس است، در حال انجام نیست.

با این حساب گفته می‌شود که سامسونگ در سال 2024 تنها دو مدل گوشی را برای سری گلکسی اس 24 عرضه خواهد کرد. دلایل متعددی وجود دارند که سامسونگ ممکن است به خاطر آنها تصمیم به حذف مدل گلکسی S24 پلاس بگیرد. یکی از اصلی‌ترین این دلایل هم آن است که خریداران گوشی‌های هوشمند ظاهرا علاقه خاصی به مدل‌های سایز پلاس ندارند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته 31.5 میلیون دستگاه از سری Galaxy S22 سامسونگ روانه بازار شد که تنها 5.5 میلیون دستگاه (17 درصد) در سایز پلاس بودند. S22 Ultra (با دارا بودن 45٪ از سهم فروش) موفق‌ترین مدل از سری S22 بود و مدل استاندارد نیز فروش خوبی داشت (با دارا بودن 38٪ از سهم فروش). با این حال، تنها فروش مدل‌های پلاس سری گلکسی اس نیست که سامسونگ را نگران کرده، بلکه فروش ضعیف آیفون 14 پلاس اپل نیز بر این نگرانی دامن زده است.

درصد فروش آیفون ۱۴ پلاس

طبق تخمین‌های انجام شده، حدود 94.2 میلیون دستگاه آیفون 14 تاکنون فروخته شده‌اند. از این میان 32 درصد سهم فروش متعلق به آیفون 14 استاندارد، 32 درصد متعلق به آیفون 14 پرو و 30 درصد متعلق به آیفون 14 پرومکس بوده است. با این حساب تنها 5.5 درصد از سهم بازار برای مدل آیفون 14 پلاس باقی می‌ماند!

البته ممکن است عوامل دیگری هم روی تصمیم سامسونگ برای حذف گوشی گلکسی S24+ از خط تولید اثرگذار بوده باشند، از جمله کاهش عمومی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند و حاشیه سود امن‌تر مدل‌های رده بالا. بنابراین سامسونگ ممکن است بیشتر بر روی تبدیل کردن گلکسی اس 24 اولترا به برترین پرچم‌دار سال 2024 تمرکز کند. تا علاوه بر جذب طرفداران گوشی‌های هوشمند، گزینه S24 معمولی را هم در دسترس کسانی قرار دهد که توان هزینه کردن زیاد را ندارند.

خبر مرتبط: دعوتنامه رویداد Galaxy Unpacked 2023 منتشر شد