یک توسعه‌دهنده با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی توییتر نشان داد آیفون ۱۵ پرو قابلیت اتصال به استودیو دیسپلی را دارد که می‌تواند به یک کامپیوتر یا مک مینی تبدیل شود، اما تجربه کاربری انتظارات مار را برآورده نمی‌کند.

براساس آخرین گزارش‌‌ها، اکنون می‌دانیم که تمام نسخه‌های استاندارد و پرو آیفون ۱۵ قابلیت اتصال به‌نمایشگر‌های خارجی را ازطریق کابل USB-C دارند، اما نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ از چندین ویژگی‌ دیگر نیز برخوردار هستند که از مهم‌ترین آن می‌توان به اتصال ازطریق کابل به اپل استودیو دیسپلی اشاره کرد که اجازه می‌دهد آیفون‌ ۱۵ پرو به حالت دسکتاپ سوئیچ کند. علاوه‌براین، چندی پیش، یک یوتیوبر چینی به‌صراحت نشان داد ازطریق درگاه USB-C می‌توان از آیفون ۱۵ پرو به‌عنوان یک کنسول بازی استفاده کرد.

همان‌طورکه در ویدئوی مشاهده می‌کنید، توسعه‌دهنده توییتری X با استفاده از کابل توانسته آیفون ۱۵ پرو را به مانیتور اپل استودیو دیسپلی متصل کند، اما لگ‌ها بسیار زیادی دارد که تجربه کاربری با آن فوق‌العاده کاهش می‌یابد. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد غول ساکن کوپرتینو در آینده با انتشار به‌روزرسانی جدید بتواند این مشکل را برطرف کند، ولی اکنون باید به‌رفع برخی مشکلات دیگر بپردازد و این موضوع نمی‌تواند در اولویت‌های کاری اپل قرار بگیرد.

به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهنده موردبحث از یک کابل USB-C به USB-C یا تاندربولت بهره می‌برد که برای اتصال مانیتور به آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه هر دو محصول کنونی اپل تنها با کابل تایپ سی عرضه می‌شوند؛ همچنین باید به‌یاد داشته باشیم صفحه‌نمایش استودیو دیسپلی اپل از رزولوشنی معادل ۲۸۸۰×۵۱۲۰ پیکسل با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی برخوردار است. اگر فرض کنیم آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند تمامی این پیکسل‌ها را پشتیبانی کند، می‌توانیم بگوییم با شاهکار هنری دربخش سخت‌افزاری روبه‌رو هستیم.

علاوه‌براین، کاربر توییتری با استفاده از infiniteX2P Studio نشان می‌دهد که می‌توان از حالت اشتراک‌گذاری صفحه (Screen Sharing) به‌راحتی به‌ حالت Desktop سوئیچ کرد. در ویدئو به‌وضوح می‌توان دید که صفحه مرورگر کروم به‌همراه چندین آیکون در پایین صفحه نشان داده می‌شوند؛ برای توضیح بیشتر، توسعه‌دهنده مذکور می‌گوید که می‌توانیم چندین پنجره را باز کنیم که تجربه‌ای مشابه اکوسیستم macOS را برای ما تداعی می‌کند.

آیفون ۱۵ پرو به کامپیوتر تبدیل می‌شود

باوجود تمام قابلیت‌های جدید، این ویدئو ثابت می‌کند قابلیت اتصال آیفون ۱۵ پرو به نمایشگرها و تبدیل آن به یک کامپیوتر با مشکلاتی فراوانی همراه است و نمی‌تواند به راحتی کارهای ساده را نیز انجام دهد. به‌عبارتی دقیق‌تر، اپل باید روی چنین قابلیتی سال‌ها وقت بگذارد تا بتواند آیفون‌ها را تبدیل به کامپیوترهای شخصی و اصلی کاربران کند. همچنین، باید بگوییم کمپانی اپل به‌صورت رسمی حالت دسکتاپ را برای هیچ‌یک از مدل‌های آیفون ۱۵ ارائه نمی‌کند، اما با استفاده از infiniteX2P Studio می‌توان چنین تجربه جذابی را به‌دست آورد.

درانتها یادآوری می‌شود سامسونگ در ارائه چنین قابلیتی از اپل جلوتر است و کاربران گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس ۲۳ و چندین مدل دیگر می‌توانند با استفاده از کابل وارد حالت دسکتاپ شوند؛ قابلیتی که غول فناوری کره‌ای آن را DeX می‌نامد. برهمین‌اساس، تعجب‌آور نخواهد نیست اگر فرض کنیم طی سال‌های آتی گوشی‌های هوشمند در دست‌مان با استفاده از یک کابل به کامپیوترهای رومیزی تبدیل شوند و قابلیت بهره‌مندی از موس و کیبورد را نیز برای بهبود تجربه کاربری دراختیار ما قرار دهند. سخت‌افزار نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و گلکسی اس ۲۳ اولترا بسیار قدرت‌مند هستند و می‌توانند از چنین ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی پشتیبانی کنند. بنابراین احتمالا سال آینده با انتشار iOS 18 و اندروید ۱۵ شاهد پشتیبانی از ویژگی‌های جالب‌تری خواهیم بود.

اخبار مرتبط: