یک یوتیوبر معروف با تست آیفون ۱۵ پرو مکس نشان داد این دستگاه هیچ‌گونه مقاومتی دربرابر خط‌وخراش یا فشار جزئی را ندارد و آسیب‌‌پذیری فوق‌العاده بالایی دارد.

همان‌طورکه می‌دانید گوشی‌های آیفون همواره مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و افراد زیادی به‌نکات کلیدی درباره نحوه ساخت آن می‌پردازند. نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ به‌دلیل استفاده از فریم تیتانیومی از این قاعده مستثنی نیستند و یوتیوبرها و افشاگران زیادی تاکنون آن را مورد بررسی و تست‌ قرار دادند. برای مثال، روز گذشته، سام کول اولین تست سقوط از ارتفاع آیفون ۱۵ پرو را درکنار آیفون ۱۴ پرو انجام داد که نتیجه آن چیزی جز شکست سنگین برای آیفون نسل جدید نبود.

قبل از شروع باید یادآوری کنیم آلیاژ تیتانیوم سطح ۵ یکی از گران‌ترین انواع تیتانیوم درجهان محسوب می‌شود که در صنایع مختلف به‌دلیل کاربردهایی که دارد مورد استفاده سازندگان قرار می‌گیرد. برهمین‌اساس، کمپانی اپل برای ساخت یک آیفون بسیار مقاوم از آن استفاده کرد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد همه‌چیز نتیجه معکوس داشته و سری آیفون ۱۵ پرو به‌هیچ‌عنوان مقاومتی در برابر خط‌وخراش یا نیرو فشار دست ندارد. برای درک بهتر این موضوع، یوتیوبر معروف، JerryRigEverything، با انجام یک تست، سطح مقاومت و استحکام آیفون ۱۵ پرو مکس را به کاربران نشان می‌دهد.

براساس باور گروه بزرگی از کاربران، گوشی‌های آیفون هزاران بار مورد تست‌وبررسی قرار می‌گیرد تا از بالاترین استانداردهای لازم قبل از عرضه نهایی برخوردار باشد، اما همیشه این‌چنین نیست و گاهی اوقات پروژه‌های غول ساکن کوپرتینو می‌تواند با شکست‌های سنگینی مواجه شود. همان‌طورکه می‌بینید اپل از تیتانیوم سطح ۵ در فریم خارجی و از آلومینیوم در فریم داخلی دستگاه استفاده کرده که سه‌برابر مقاومت کششی و نیمه از خاصیت ارتجاعی آلومینیوم را دارد. به‌همین‌دلیل با اولین نیروی سنگین از دوطرف گوشی شیشه پشت دستگاه کاملا شکسته می‌شود. اگر قصد دارید آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس بخرید باید بسیار مراقب آن باشید و از قاب‌ها و کیس‌های فوق‌العاده مقاوم برای آن استفاده کنید.

علاوه‌براین، این یوتیوبر برای آنکه نشان دهد غول کوپرتینویی واقعا از فلز تیتانیوم برای ساخت نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ بهره برده از یک فندک اتمی استفاده می‌کند، چراکه تیتانیوم درمقابل گرما واکنش داشته و تغییر رنگ می‌دهد. البته وی می‌گوید مطمئن نیست که این تیتانیوم سطح ۵ باشد، زیرا یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع تیتانیوم به‌شمار می‌رود و برای اپل صرفه اقتصادی ندارد. اکنون برای آگاهی بیشتر از نحوه مقاومت آیفون ۱۵ پرو باید منتظر تست‌های بعدی باشیم.

علاوه‌براین، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برخی کاربران می‌گویند پوشش انباشت بخار فیزیکی (PVD) به درستی روی فریم تیتانیومی دستگاه اعمال نشده و به‌همین‌دلیل مقاومت دستگاه بسیار پایین است. ازسوی‌دیگر ادعا می‌شود نمایشگر و فریم هم‌تراز نیستند و ظاهر فوق‌العاده بدی را ایجاد می‌کند. به‌نظر می‌رسد اپل باید توضیحات کافی برای این موضوع داشته باشد تا قبل از آنکه پروژه سری آیفون ۱۵ با شکست سختی مواجه شود.

اخبار مرتبط: