به تازگی ویدئویی در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر شده که نشان می‌دهد یک گوشی آیفون از جیب چتربازی سر می‌خورد و از ارتفاع 4267 متری (14000 فوت) سقوط می‌کند. آیفون روی یک تکه زمین گلی و پر از چمن می‌افتد و در کمال تعجب سالم می‌ماند! طبیعتا نرم بودن نقطه سقوط آیفون اهمیت زیادی در نجات پیدا کردن آیفون داشته و مقاومت کیس خورد شده دستگاه هم روی این موضع بی‌تأثیر نبوده است.

هنوز نمی‌دانیم که این چه مدل آیفونی است که توانسته یک سقوط 4200 متری را تاب بیاورد! اما خیلی از آیفون‌داران متعجب‌اند که این دستگاه چطور توانسته از چنین سقوطی جان سالم به در ببرد، در حالی که نمایشگر آیفون خودشان بعد از سقوط از ارتفاع 1 متری روی فرش ترک برداشته است! جالب اینکه قدرتمندترین کیس‌های محافظتی هم نهایتا ادعا دارند که می‌توانند تا سقوط‌های 2 متری از دستگاه محافظت کنند.

البته این اولین باری نیست که یک آیفون از آسمان می‌افتد و سالم می‌ماند. گرچه رکورد 4200 متری واقعا بی‌سابقه است. در سال 2018 هم دو آیفون از ارتفاع‌های 137 و 305 متری از دست صاحبانشان سر خوردند و سقوط کردند اما جان سالم به در بردند.

با توجه به نقدهایی که اخیرا از مقاومت فیزیکی آیفون‌ها شده، این موضع واقعا تعجب‌برانگیز است. گرچه خیلی از افراد تلاش دارند تا از این ویدئو به عنوان سندی برای اثبات استحکام مطلوب گوشی‌های آیفون یا برخی از قاب‌های محافظ استفاده کنند، اما واقعیت این است که این قبیل اتفاقات تا حد زیادی به شانس وابسته بوده و تعمیم پذیر نیستند. از این رو توصیه می‌کنیم این موضوع را تست نکرده و آیفون گران‌قیمت خود را به امید سالم ماندن، از ارتفاع زیاد پایین نیندازید.

خبر مرتبط: اجبار اپل برای استفاده از USB-C از سوی اتحادیه اروپا