یک یوتیوبر با اتصال آیفون ۱۵ پرو به نمایشگر خارجی و کنترلر DualSense سونی توانست بازی رزیدنت اویل روستا (Resident Evil VIII Village) را اجرا کند و نشان دهد این گوشی هوشمند مانند یک کنسول قابل‌حمل عمل می‌کند.

اواخر هفته گذشته، اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Wonderlust از سری آیفون ۱۵ به‌همراه اپل واچ اولترای نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد. در جریان مراسم مشخص شد که نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ از تراشه پیشرفته A17 Pro استفاده می‌کنند که برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC ساخته شده و از قابلیت رهگیری پرتوی (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. طبق تست‌های منتشر شده در بنچمارک‌ گیک‌بنچ ۶، این تراشه تقریبا ۲۰ درصد عملکرد بالاتری درمقایسه‌با پردازنده A16 بایونیک دارد؛ همچنین به‌لطف پردازنده گرافیکی قدرت‌مند، A17 Pro بیشتر از چهار برابر توانایی گرافیکی بیشتری ارائه می‌دهد.

آیفون ۱۵ پرو بازی رزیدنت اویل را راحت اجرا می‌کند

براساس ادعای غول ساکن کوپرتینو، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل قدرت گرافیکی بالا از بازی‌های موبایلی پشتیبانی می‌کنند؛ اما باید اشاره کنیم این بازی‌ها از بهترین عناوین سال ۲۰۲۳ یعنی Assassin's Creed Mirage، Resident Evil 4 Remake و Resident Evil VIII Village هستند که نشان می‌دهد نسخه‌های پرو آيفون ۱۵ به یک کنسول دستی تمام‌ عیار تبدیل شده‌اند. اکنون، یک یوتیوبر با انتشار ویدئویی به‌طور کاملا واضح به کاربران نشان داد آیفون ۱۵ پرو چه قابلیتی برای اجرای بازی Resident Evil VIII Village روی یک مانیتور خارجی با استفاده از درگاه تایپ سی و کنترلر بی‌سیم DualSense سونی دارد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که با مدل‌های آیفون ۱۵ پرو معرفی شد، پشتیبانی از درگاه تایپ سی محسوب می‌شود که قابلیت اتصال به‌سایر لوازم هوشمند خانگی و انتقال داده سریع را به‌ارمغان می‌آورد. همان‌طورکه گفتیم یک یوتیوبر به‌نام وینسنت ژونگ از تمام ویژگی‌های گرافیکی آیفون ۱۵ برای اجرای بازی‌های ویدئویی رونمایی کرد که نشان داد کاربران قادر هستند برای اجرای بازی‌ها گوشی‌شان را به مانیتور یا حتی تلویزیون‌های هوشمند متصل کنند؛ پشتیبانی از چنین قابلیتی فوق‌العاده‌ای می‌‌تواند انقلابی در صعنت گوشی‌های هوشمند و بازی‌های موبایلی برپا کند.

گیم پلی بازی رزیدنت اویل در آیفون ۱۵ پرو

برای افزایش سطح تجربه گیمینک، این یوتیوبر از کنترلرهای DualSense سونی استفاده می‌کند که با استفاده از درگاه USB-C به آیفون ۱۵ پرو متصل شده است. نتیجه گرافیگی بسیار عالی و خیره‌کننده به‌شمار می‌رود به‌خصوص زمانیکه در یک نمایشگر بزرگ خارجی این بازی به‌اجرا در‌می‌آید. اگر کمی به‌ویدئو دقت کنید می‌توانید ببینید که Resident Evil VIII Village از کمترین افت فریم در آیفون ۱۵ پرو برخوردار است؛ به‌عبارتی دیگر، تجربه بصری و صوتی حتی در یک نمایشگر بزرگ‌تر فراتر از سطح انتظار ماست و احتمالا کاربران نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو نیازی به کنسول‌های نسل هشتم و نهم برای برترین عناوین بازی‌های ویدئویی نخواهند داشت.

در بخش تنظیمات بازی رزیدنت اویل روستا، ژونک توضیح می‌دهد که رزولوشن تصویر روی ۷۲۰×۱۵۶۰ پیسکل باحالت HDR فعال در آیفون ۱۵ پرو اجرا می‌شود؛ همچنین، تصویر از نرخ ۳۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، معایبی هم در دستگاه وجود دارد، اما اجرای جذاب‌تری و گرافیکی‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ در آیفون ۱۵ پرو چیزی کمتر از یک خلق زیبایی توسط کمپانی اپل نیست. تراشه A17 Pro رقابیش را دراین‌زمینه با شکست سنگینی روبه‌رو می‌کند و قابلیتی فرای انتظار کاربران از یک گوشی هوشمند را ارائه می‌کند. درانتها، ژونگ تاکید می‌کند که تجربه گیمینگ در آیفون ۱۵ پرو بسیار رضایت‌بخش و روان است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

اخبار مرتبط: