یک یوتیوبر با اجرای گنشین ایمپکت و چندین بازی ویدئویی دیگر روی آیفون ۱۵ پرو به مخاطبان نشان داد دما دستگاه هنگام پردازش گرافیکی به‌شدت افزایش می‌یابد و نیاز شدید به خنک‌کننده‌های قدرت‌مند دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل در جریان مراسم معارفه سری آیفون ۱۵ اعلام کرد نسخه‌های پرو با استفاده از تراشه A17 Pro می‌توانند از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی سبک AAA پشتیبانی کنند. این تراشه از قابلیت رهگیری پرتوی (Ray Tracing) بهره می‌برد که اجازه می‌دهد نور و عمق رنگ تصاویر به بهترین حالت ممکن برسد. همچنین، آخرین ویدئوها از شبکه اجتماعی یوتیوب نشان می‌دهد آیفون ۱۵ پرو می‌تواند بازی محبوب Resident Evil VIII Village را با اتصال به مانیتور خارجی و کنترلر DualSense سونی اجرا کند.

باوجوداین، آخرین گزارش‌ها از یک یوتیوبر معروف نشان می‌دهد زمانی‌که بازی گنشین ایمپکت را روی بالاترین تنظیمات اجرا می‌کنید دمای دستگاه به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد؛ در این مرحله باید بدانید که افزایش دمای گوشی‌های هوشمند باعث کاهش عملکرد شدید پردازنده گرافیکی می‌شود و این موضوع در بنچ‌مارک‌های مختلف به‌صورت دقیق اثبات شده است.

در ابتدای ویدئو، یوتیوبر مذکور با نام کاربری «TheRelaxingEnd» از آیفون ۱۵ پرو با چهار رنگ‌بندی رونمایی می‌کند؛ همچنین در قسمت‌های بعدی همین ویدئو آیفون ۱۵ پرو مکس را نشان مخاطبان می‌دهد، اما به دلایلی نامعلومی از تست آن صرف‌نظر می‌کند. در ادامه ویدئو مشاهده می‌شود که چندین بازی مانند کالاف دیوتی، eFootball PES و PUBG Mobile روی آیفون ۱۵ پرو تست می‌شود و دستگاه هنگام اجرای آن‌ها عملکرد پایداری نشان می‌دهد، اما پس از اجرای بازی گنشین ایمپکت با افزایش دما شدیدی روبه‌رو می‌شویم.

گنشین ایمپکت نامی آشنا برای گیمرهای حرفه‌ای محسوب می‌شود و از تنظیمات فو‌ق‌العاده بالایی در گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد؛ برهمین‌اساس، یوتیوبرها و علا‌قه‌مندان حوزه فناوری قصد تست قدرت پردازنده گرافیکی دستگاهی را داشته باشند از این بازی ویدیوئی استفاده می‌کنند. در تست قدرت گرافیکی تراشه A17 Pro، این یوتیوبر معروف تمام سیستم بازی روی بالاترین حالت تنظیم می‌کند تا عیار پردازنده نسل جدید غول کوپرتینویی مشخص شود. درانتها تنها چیزی که مشاهده می‌شود افزایش دما و کاهش عملکرد آیفون ۱۵ پرو است.

اخبار مرتبط: