یک یوتیوبر استرالیایی در اولین تست سقوط آیفون ۱۵ پرو به کاربران نشان داد که فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ مقاوتی دربرابر ضربه‌ها و سقوط از ارتفاع ندارد و به‌سادگی آسیب می‌بیند.

همان‌طورکه می‌دانید کمپانی اپل برای ساخت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از فریم تیانیومی استفاده کرد تا به استحکام و سبک‌تر شدن دستگاه‌ها کمک کند. براساس اعلام رسمی اپل در مراسم Wonderlust، از آلیاژ تیتانیوم سطح ۵ استفاده شد که مقاوت خوبی را دربرابر ضربه‌ها و سقوط از ارتفاع دارد. باوجوداین، افشاگر معروف توییتری، Majin Bu، گزارش داد این موضوع صحت ندارد و فریم تیانیومی به‌راحتی دربرابر خط‌وخش یا سائیدگی‌ به اجسام سخت بسیار آسیب‌پذیر است.

پس از گزارش‌های افشاگر معروف توییتری، امروز نوبت به یک یوتیوبر می‌رسد تا با انجام تست سقوط از ارتفاع به کاربران نشان دهد مقاوت فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو یک دروغ محض است و هیچ‌گونه مقاوتی در برابر ضربه‌ها وجود ندارد. کانال یوتیوبی به‌گزارش Sam Kohl از استرالیا به مخاطبان می‌گوید آلیاژ تیتانیوم بادوام‌ترین آلیاژ برای طراحی گوشی‌های هوشمند نیست. ازسوی‌دیگر، تیتانیوم مستعد جذب بالای خط‌وخراش است. سام کول اظهار کرد نسل جدید آیفون‌ها نمی‌تواند ضربه‌های ناشی از سقوط را دفع کند و به‌راحتی آسیب می‌بیند. اما آیفون ۱۴ پرو به‌شکل قابل‌توجهی بهتر عمل می‌کند، چراکه از استیل ضد زنگ برای ساخت آن استفاده شده که می‌تواند در نقش یک ضربه‌گیر فوق‌العاده را اجرا کند.

باتوجه‌به ویدئو، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو در شرایطی یکسان مورد تست‌وبررسی قرار می‌گیرند. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید نمایشگر آیفون ۱۵ به‌راحتی درهم می‌شکند، اما پنل آیفون ۱۴ از مقاوت‌ بالاتری برخوردار است و می‌تواند پس از جذب ضربه‌های متعدد بازهم به‌خوبی کار کند. برای درک‌ بهتر این موضوع، باید به خواص دو فلز نگاه کنیم. استیل ضد زنگ می‌تواند نیروی وارد شده در فریم گوشی پخش کند تا آسیب بسیار کمتری پس از هر ضربه به دستگاه وارد شود.

تست سفوط از ارتفاع آیفون ۱۵ پرو

ازطرف‌دیگر، آلیاژ تیتانیوم سطح ۵ بسیار سفت‌تر از استیل ضد زنگ است؛ برهمین‌اساس نمی‌تواند ضربه را در فریم پراکنده کند. به‌نظر می‌رسد کاربرانی که قصد خرید آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو مکس را دارند باید از خرید آن صرف‌نظر کرده و منتظر سری آيفون ۱۶ باشند. البته قاب‌ها و کیس‌های مستحکم و بادوامی در بازار وجود دارد که می‌تواند از آیفون‌ها مراقبت کند، اما باید به‌یاد داشته باشند که وزن دستگاه درصورت استفاده از این‌نوع قاب‌ها به‌طور قابل‌توجهی بالا می‌رود.

در آخرین تست سقوط از ارتفاع، محفظه دوربین آیفون ۱۵ پرو از بدنه به‌صورت کامل جدا می‌شود، اما سیستم دوربین آیفون ۱۴ پرو هنوز به‌خوبی کار می‌کند و حتی نمایشگر دستگاه به ورودی‌های لمسی کاملا پاسخ می‌دهد. سام کول براین‌باور است حاشیه‌های منحنی نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ اصلی‌ترین نقطه ضعف در ساختار بدنه به‌شمار می‌رود. بنابراین اپل باید برخی اصلاحات برای سال آینده در دستور کار قرار دهد تا شکست دیگری را متحمل نشود.

اخبار مرتبط: