به دلیل مشکلاتی که شرکت «اپل» در زمینه فروش آیفون‎های سری 15 در بازار چین تجربه کرد، حال کمپانی مذکور تصمیم گرفته تخفیف ویژه آیفون 15 را آغاز و این سری گوشی‎‌های پرطرفدار را با قیمتی استثنایی به فروش برساند. در حال حاضر، می‎‌توانید در خرده فروشی‎های آنلاینی چون JD.com و Alibaba از این تخفیف فوق‌العاده بهره‎مند شوید!

برای مثال، می‎توانیم به قیمت آیفون 15 پرو مکس 256 گیگابایتی اشاره کنیم که با قیمت تنها 7949 یوآن (برابر با 1100 دلار آمریکا) در دسترس کاربران قرار گرفته است! این گوشی در زمان عرضه یعنی در ماه سپتامبر سال 2023، با قیمتی برابر 9999 یوآن وارد بازار شد و تخفیفی که الان برایش در نظر گرفته شده، برابر با 20 درصد است که می‌‎توان آن را رقمی بی‌سابقه نامید.

آیفون 15 عادی با حافظه 128 گیگابایتی نیز شاهد 23 درصد تخفیف بوده و حال قیمت این گوشی از مقدار اصلی خود یعنی 5999 یوآن (برابر با 829 دلار آمریکا)، به 4599 یوآن (برابر با 635 دلار آمریکا) کاهش یافته و کاربران چینی آن را با همین قیمت از فروشگاه‌های متفرقه مذکور خریداری کنند.

تخفیف ویژه آیفون 15

به دنبال تخفیفاتی که شرکت‌هایی چون «شیائومی» و «آنر» روی جدیدترین و معروف‎ترین گوشی‌هایشان در بازارهای آنلاین و آفلاین چین اعمال کردند، شرکت اپل نیز تصمیم گرفت این سیاست را پیش بگیرد و تخفیف ویژه آیفون 15 را در این ناحیه اعمال کند تا تبدیل به رقیبی برای این شرکت‎ها نیز شود. در همان ماه مارس، شرکت اپل بر روی وبسایت آنلاین خود نیز تخفیفی برابر با 800 یوآن برای محصولات مختلفش از قبیل گوشی‌‎های آیفون، آپیدها، مک‌بوک‌ها، ایرپادها، و اپل واچ‌ها اعلام کرد تا به طریقی بتواند کمبود فروشش را جبران کند.

تخفیف ویژه آیفون 15

براساس گزارشی که شرکت Counterpoint تهیه کرد، سهم کمپانی اپل از بازار چین در ماه مارس کاهشی قابل توجه یافت و به 15/7 درصد رسید؛ این در حالی است که سال قبل، سهم این شرکت 20/2 درصد بود. این کاهش باعث شد کمپانی‎هایی چون «Vivo» و «آنر» از غول آمریکایی پیشی بگیرند. در همین دوران، شرکت هواوی نیز با عرضه گوشی «میت 60 پرو» سهم خود از بازار چین را به مقدار 15/5 درصد رساند و توانست پس از مدت‎ها بازگشتی غافلگیرکننده به بازار داشته باشد.

تخفیف ویژه آیفون 15 و سایر محصولات شرکت اپل، برخلاف نگرانی‎ها به نظر می‎رسد که جوابگو بوده و نتایج مثبتی برای این کمپانی عظیم در پی داشته است. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور چین اعلام کرد که محموله‎های ارسالی گوشی‎های خارجی نسبت به ماه مارس سال 2023 به میزان 12 درصد افزایش داشته است. این مرکز اطلاعات دقیقی در مورد این که کدام برند خارجی چنین افزایشی تجربه کرده منتشر نکرد ولی خبرها حاکی از آن است که این مسئله، مربوط به شرکت اپل بوده است.