بهتازگی اپل یک تبلیغ را بهاشتراک گذاشت که نشان میدهد سری آیفون ۱۵ پایه نیز درکنار آیفون ۱۵ پرو از حالت جدید پرتره و تنظیمات ویرایش فوکوس پساز عکسبرداری برخوردار هستند که بهشدت روی بهبود تجربه کاربری تاثیرگذار خواهد بود.
اواخر تابستان سالجاری، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی تحتعنوان Wonderlust از سری گوشیهای پرچمدار آیفون ۱۵ بههمراه ساعت هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد که با بازتابهای گسترده رسانهای و استقبال میلیونی کاربران در سراسر جهان روبهرو شد. بااینحال، زبان طراحی درمقایسهبا سالهای گذشته تفاوت چشمگیری نداشت و سازنده آمریکایی تنها با فریم تیتانیومی و دکمه اکشن بهجای دکمه قطع صدا استفاده کرد. ازسویدیگر بخش سیستم دوربین از تغییرات اساسی سختافزاری و نرمافزاری برخوردار شد که میتواند تجربه کاربری و نحوه تعامل آنها با پرچمدارن اپل را متحول کند؛ در ادامه بهجزئیات بیشتری از این خبر میپردازیم.
همانطورکه اشاره کردیم، سیستم دوربین در بخش نرمافزاری با پیشرفتهای قابلتوجهی روبهرو شد که از مهمترین آنها میتوان به حالت عکسبرداری پرتره با تنظیمات فوکوس در گوشیهای سری آیفون ۱۵ بود؛ باوجوداین، امروز اپل با اشتراکگذاری یک تبلیغ جدید نشان داد سری آیفون ۱۵ پایه نیز از قابلیت یکسانی دراین بخش بهره میبرد. بنابراین، کاربرانی که قصد ندارند هزینههای یک نسخه پرو یا پرو مکس را بپردازند، اما علاقهمند به استفاده از حالت پرتره و تنظیمات فوکوس آن هستند بهسادگی میتوانند با خرید یک نسخه آیفون ۱۵ پایه یا آیفون ۱۵ پلاس از آن استفاده کنند.
باوجود نداشتن سنسور تلهفوتو تتراپریسم، آیفون ۱۵ پایه و آیفون ۱۵ پلاس میتوانند زوم دو برابری داشته باشند که فرآیند آن بهصورت دیجیتالی انجام میشود، اما نتیجهای که از آن حاصل میشود بسیار چشمگیر محسوب میشود. همچنین، غول فناوری ساکن کوپرتینو قابلیتهای زیادی را به سنسور سلفی اضافه کرد که کاربران با استفاده از آن میتوانند در حالتهای مختلف با شرایط نوری مناسب عکاسی کنند؛ ازسویدیگر، این موضوع باعث میشود ارزش خرید سری پایه درمقایسهبا سری آیفون ۱۴ پرو افزایش یابد. بااینحال، باید به تبلیغ جدید اپل بپردازیم و اشاره کنیم که این کمپانی قصد داشته ویژگیهای ویرایش فوکوس تصویر را بهنمایش بگذارد.
برای آگاهی و درک بهتر کاربران، باید گفت قابلیت تنظیم فوکوس پساز عکسبرداری بهعنوان بخشی از حالت پرتره در قسمت ویرایش عکس قابل دسترسی خواهد بود. بهصورت دقیق، آخرین تبلیغ ویدئویی اپل با عنوان «Album Cover» نشان میدهد که سه نفر عکسشان را برای Album Cover انتخاب میکنند و از ویرایش فوکوس برای تغییرات در عکس بهره میبرند. یکی از افراد حاضر در ویدئو از آیفون ۱۵ برای ویرایش پسزمینه و فوکوس بیشتر روی چهره خودش در عکس استفاده میکند که اتفاقا بهخوبی موفق به اجرای آن میشود؛ اگر بهعکس توجه کنید، میبینید که فوکوس روی نفر دوم است و دو نفر دیگر صورتشان مات شده که از قابلیتهای ویرایش فوکوس پساز عکسبرداری بهشمار میرود.
در نهایت باید بگوییم، اگر از کاربران سری آیفون ۱۵ پایه هستید بهراحتی میتوانید با سنسور واید از حالت پرتره استفاده کنید؛ سپس در تنظیمات از فوکوس برای ویرایش تصویر مطابق آنچه در تبلیغ دیده شد استفاده کنید. همچنین، در رابط ویرایش، روی آیکون دیافراگم بزنید و سطح تاری پسزمینه و افراد حاضر در تصویر را به دلخواه با استفاده از نوار لغزنده انتخاب کنید؛ ازسویدیگر، قادر هستید از حالت ویرایش فوکوس برای برجستهسازی نکاتی در تصویر استفاده کنید. برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر X اظهار کردند این قابلیت میتواند بسیار کاربردی و مفید باشد، چراکه افراد زیادی هستند که میخواهند بخشی از تصاویر را در پسزمینه محو کنند.
اخبار مرتبط: