با توجه به ابلاغیه سازمان توسعه تجارت به گمرگ ایران، ورود سری آیفون ۱۴ از تاریخ اول اسفند ماه ۱۴۰۱ ممنوع شد. در این بخشنامه مرجع ابلاغ‌کننده چنین ممنوعیتی وزارت صمت اعلام شده است. این ممنوعیت هم مسافری و هم پستی خواهد بود. ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ مسافری و پستی مساله‌ای است که در این خبر به آن پرداختیم.

در این بخشنامه به استناد نامه‌ای که در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ از سمت سازمان توسعه تجارت درمورد ممنوعیت ورود مدل هایی از گوشی های آیفون بود به صورت رسمی اعلام شد، ورود گوشی‌های اپل آیفون ۱۴ و کلیه مدل های بعد از آن ممنوع است.

بخشنامه سازمان توسعه تجارت به گمرگ ایران

با حذف و خارج شدن نام گوشی‌های اپل آیفون ۱۴ از لیست کالاهای مجاز پستی و یا همراه مسافر به کشور، می‌توان گفت امیدی به رجیستری آیفون ۱۴ نیز دیگر نخواهد بود. در حالی که ماه‌هاست ورود تجاری و رجیستری سری آیفون ۱۴ در هاله‌‌ای از ابهام قرار گرفته و تعیین تکلیف نشده است.

این بخشنامه در تاریخ ۲۴ بهمن ابلاغ شده و قرار است از تاریخ ۱ اسفند اجرایی شود. به همین دلیل تاکید شده که اولا گمرکات اجرایی از ثبت اطلاعات گوشی‌های وارد شده از تاریخ مذکور در سامانه خودداری کنند. دوما مراتب در مبادی ورودی و خروجی مسافری به کشور از طریق نصب بنر و سایر وسایل ارتباط جمعی اطلاع‌رسانی شود.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ به نظر شما با اعلام ممنوعیت ورود سری آیفون ۱۴، می‌توان به رجیستری آن امیدوار بود؟

خبر مرتبط: اخباری که در این مدت درباره رجیستری آیفون 14 منتشر شده را می‌توانید در لیست زیر مشاهده کنید: