اپل ۱۶شهریور ماه امسال از آیفون‌های سری ۱۴ خود رونمایی کرد و ۲۵شهریور ماه این گوشی‌ها روانه بازار جهانی شدند. اما پس از گذشت بیش از ۴ ماه، مشکل رجیستری آیفون ۱۴ همچنان ادامه‌دار است و کاربران از این موضوع ناراضی هستند.

این در حالی است که این دستگاه‌ها در کشور فعال هستند و آنتن دهی نیز دارند و اکثر کاربران از شبکه‌های تلفن همراه خود به روی این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اما متأسفانه هنوز خبری از رجیستری و ثبت قانونی این گوشی‌ها در سامانه همتا نیست.

پیش‌تر سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه خود گفته بود که دولت تصمیم به واردات رسمی این گوشی ندارد. از این روبه راحتیمی‌توان گفت که خبری از رجیستری این گوشی‌هابه صورت قانونی و شرکتی نیست.

همچنین به دلیل عدم واردات رسمی این گوشی، می‌توان گفت که گوشی‌هایوارد شده درون بازار ایران، قاچاق هستند. مگر گوشی‌هایی که در یک بازه زمانی به صورت مسافری وارد شدند.

البته امید قالیباف، در مصاحبه خود گفته بود که با توجه به ورود این گوشی‌هابه صورت مسافری به بازار ایران، برای آن راه حلنقطه‌ای و محدود اندیشیده‌ایم و به آن رسیدگی می‌کنیم.

رجیستری آیفون 14

اما متأسفانه تاکنون راهکاری برای ثبت رجیستری مسافری این گوشی‌ها نیز اعلام نشده است و کاربرانی که این گوشی‌ها را خریداری کرده‌اند، سردرگم هستند. فروشنده‌های نیز از وضعیت رجیستری این گوشی‌ها اطلاعی ندارند.

این در حالی است که دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در واکنش به این موضوع گفته بود که اساساً گوشی مسافری کالای تجاری محسوب نمی‌شود و از این روخرید و فروش کالای مسافری در رویه اقتصادی و صنفی، قانونی نیست.

در نهایت باید گفت که با توجه به تمام اخبار قبلی درباره راهکار اندیشیده شده برای ورود مسافری آیفون ۱۴، همچنان خبری از نحوه رجیستری این گوشی به صورت مسافری نیست و همچنان کاربران درگیر بلاتکلیفی وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ هستند. البته با توجه به گفته مسئولان، خبری از واردات رسمی نیست و گوشی‌های موجود در بازار قاچاق هستند.

نظر شما درباره مشکل رجیستری آیفون ۱۴ چیست؟ آیا با توجه به ارز بر بودن واردات این گوشی‌ها، شما با واردات آیفون ۱۴ موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.