به‌نقل از یک تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، اپل قصد دارد از RCC یا نوار مسی با پوشش رزین برای برد الکترونیکی سری آیفون ۱۷ استفاده کند تا فضای بیشتری برای استفاده از سخت‌افزار بهتر و بیشتر درون دستگاه ایجاد شود.

همان‌طورکه می‌دانید، فضای کم و کوچک گوشی‌های هوشمند یک کابوس برای کمپانی‌های سازنده محسوب می‌شود، چراکه برای استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین سخت‌افزارها با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو هستند؛ باوجوداین، تعدادی از پیش‌رویان صعنت گوشی‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ تکنیک‌های جدید را برای به‌کارگیری به‌روزترین فناوری و قابلیت‌ها استفاده می‌کنند. تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل تلاش می‌کند با آزادسازی فضا داخلی از قطعات سخت‌افزاری بیشتری برای تولید آیفون‌ها برخوردار شود.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، اپل قصد دارد با استفاده از RCC یا نوار مسی با روکش رزین برای برد الکترونیکی فضای بیشتری در داخل بدنه سری آیفون آزاد کند تا به‌راحتی بتواند قطعات بیشتری را استفاده کند؛ البته باید گفت یکی از تحلیلگران معروف و سرشناس چینی با انتشار پستی در وب‌سایت The Medium اعلام کرد به‌دلیل برخی مشکلات این فناوری تا سری آیفون ۱۷ شاهد استفاده از چنین فناوری توسط کمپانی اپل نخواهیم بود.

اجزای داخلی آيفون

تحلیلگر معروف چینی، مینگ-چی کو می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین موانع اپل برای استفاده از نوار مسی با روکش رزین برای آیفون ۱۶ دوام پایین آن است. برای آگاه بیشتر، کو در وبلاک خودش اشاره می‌کند این فناوری باید مورد بررسی و آزمایش‌های فراوان قرار بگیرد تا شکنندگی آن دربرابر هرگونه آسیب به‌شدت کاهش یابد؛ برهمین‌اساس انتظار نمی‌رود تا معرفی سری آیفون ۱۷ شاهد حضور این فناوری کارآمد در گوشی‌های هوشمند اپل باشیم؛ همچنین اشاره شد تنها مزیت این تکنولوژی آزادن کردن فضایی ارزش‌مند برای نصب قطعات بیشتر و ارائه ویژگی‌های سخت‌افزاری است.

علاوه‌براین، این احتمال وجود دارد فناوری موردبحث برای استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر مورد استفاده قرار بگیرد و کمک بسیار زیادی به غول کوپرتینو بکند. طی سال‌های اخیر، اپل تنها با افزایش ابعاد صفحه‌نمایش می‌توانست حجم باتری را در نسخه پرو مکس افزایش دهد؛ البته امسال توانست با استفاده برخی روش‌ها حجم باتری آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش دهد. بااین‌حال، شایعات تایید می‌کنند اپل برای تولید سری آيفون ۱۷ با کمپانی Ajinomoto همکاری‌های را انجام می‌دهد تا بتواند قبل از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ تولیدات نوار مسی با روکش رزین را گسترش داده و برای ساخت آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ از آن بهره‌مند شود.

اخبار مرتبط: