به‌نقل از یک افشاگر معروف چینی، سال آینده اپل از یک نسخه آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی با تراشه M3 با ۱۲ هسته گرافیکی و قابلیت داینامیک آیلند در بالای نمایشگر مانند گوشی‌های آیفون رونمایی می‌کند.

طی هفته‌های گذشته، اخبار و شایعات گسترده‌ای درباره نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو‌ و آیپد ایر به‌گوش رسید که بخشی از آن‌ها می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد؛ به‌عنوان‌مثال، برخی افشاگران براین‌باورند که اپل قصد دارد از نمایشگر OLED و تراشه سیلیکونی M3 برای تولید آید پرو‌ ۲۰۲۴ استفاده کند. باوجوداین، امروز، اطلاعات جدیدتری از یک افشاگر سرشناس چینی منتشر شد که نشان می‌دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو روی نسخه جدیدی از آیپد کار می‌کند که ظاهری جذاب و خیره‌کننده‌ دارد؛ البته باید خاطرنشان کنیم این فرد اعتراف کرد که برخی از اطلاعات می‌تواند ناقص یا نادرست باشد.

براساس آخرین افشاگری‌ها از Majin Bu، آیپد پرو ۲۰۲۴ یک نسخه بزرگ ۱۴.۱ اینچی خواهد داشت که از نمایشگر mini-LED به‌جای OLED چ و از تراشه M3 پایه با ۱۲ هسته گرافیکی گرافیکی استفاده می‌کند. همچنین، این دستگاه ازنظر زبان طراحی و ویژگی‌ها تفاوت‌های زیادی با نسل‌های گذشته خواهد داشت تا کاربران متقاعد به خرید تبلت‌های آیپد شوند؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش آیپدها با بحران مواجه شده و کاربران علاقه‌ای به خرید این محصول اپل ندارند. برهمین‌اساس، این کمپانی بزرگ تلاش می‌کند محصولی بهبودیافته با طراحی جدید را ارائه کند تا کاربران ترغیب به خرید شوند.

آیپد پرو‌ ۱۴.۱ اینچی با نمایشگر mini-LED

همان‌طورکه در گذشته اشاره کردیم، مدل‌های آیپد پرو‌ ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی از پنل‌های OLED بهره‌مند می‌شوند، اما این نسخه از نمایشگر mini-LED استفاده می‌کند تا بخشی از هزینه‌های تولید کاهش یابد. همچنین، این افشاگر اظهار کرد احتمالا تمام نسخه‌های آیپد پرو‌ ۲۰۲۴ به نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و فناوری ProMotion مجهز می‌شوند. ازسوی‌دیگر، برای پردازش مناسب و عملکرد روان، آیپد پرو‌ ۱۴.۱ اینچی از تراشه M3 با هشت گیگابایت حافظه رم یکپارچه با ۱۲ هسته گرافیکی استفاده می‌کند؛ به‌یاد داشته باشید اپل از M3 پایه با ۱۰ هسته پردازشی رونمایی کرد و به‌نظر می‌رسد می‌خواهد به‌صورت اختصاصی از نسخه بهبودیافته برای این آیپد استفاده کند.

علاوه‌براین، گفته می‌شود غول فناوری کوپرتینو برای آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی از سطح روشنایی خودکار ۳۰۰۰ نیتی استفاده می‌کند‌ همچنین، برای افزایش قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، این دستگاه از قلم Apple Pencil 3 پشتیبانی خواهد کرد؛ برای اطلاعات بیشتر باید یادآور شویم قلم یادشده به‌تازگی با پورت USB-C معرفی شد که نوک آن قابل‌تعویض و مغناطیسی است. ازسوی‌دیگر، مجیک کیبورد با دو پورت USB-C، کانکتور MagSafe و قابلیت فوق‌العاده جذاب داینامیک آیلند از تغییرات ظاهری آیپد پرو‌ درمقایسه‌با گذشته محسوب می‌شوند.

آیپد پرو‌ ۱۴.۱ با تراشه m3

تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، اظهار کرد اطلاعات نادرست به کاربران امری بسیار ناپسند و غیرضروری محسوب می‌شود؛ برهمین‌اساس، اطلاعات یادشده در مورد نسل آیپد پرو‌ ۲۰۲۴ را اشتباه خواند. بااین‌حال، ما باید به‌یاد داشته باشیم گورمن نیز سابقه اشتراک‌گذاری جزئیات نادرست را دارد؛ برای‌مثال، چندی پیش اعلام کرد مک‌بوک پرو با تراشه M3 اواسط سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد، اما دیدیم که اپل برنامه دیگری داشته و در تاریخ ۳۰ اکتبر سال‌جاری از این لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. بنابراین، نتیجه می‌گیریم حتی معتبرترین منابع نیز می‌توانند جزئیات نادرست منتشر کنند.

باوجود‌این، Majin Bu بسیار مسئولانه رفتار کرد و پیش‌از ایجاد التهاب در انتهای مطالبش گفت بخشی از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی می‌تواند نادرست باشد، چراکه این جزئیات از منبع ناشناسی به دست او رسیده و نمی‌تواند صحت آن را تایید کند. همچنین باید یادآور شویم، هیچ‌گاه نباید افشاگری‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با جدیت دنبال کنیم و باید منتظر اعلام رسمی ازسوی کمپانی تولیدکننده باشیم، زیرا آن‌ها تصمیم‌گیرنده اصلی هستند و می‌توانند هرگونه تغییری را تا آخرین لحظه اعمال کنند.

اخبار مرتبط: