تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل به‌زودی تولید صفحه‌نمایش mini-LED را متوقف می‌کند و روی به توسعه نمایشگر OLED برای تبلت‌های آیپد پرو می‌آورد تا بتواند برای مراسم WWDC 2024 از آن رونمایی کند.

طی هفته‌های گذشته، اخبار و شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد اپل مدل‌های جدید آیپد را در سال ۲۰۲۴ میلادی با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته و نمایشگر پیشرفته OLED معرفی خواهد کرد. باوجوداین، گزارش‌های جدید بیان می‌کند که کمپانی اپل از ماه فوریه مصادف‌با بهمن‌‌ماه سال‌جاری روند تولید انبوه نمایشگر OLED را برای تبلت‌های آیپد پرو آغاز می‌کند و کاربران باید برای همیشه با صفحه‌نمایش‌های mini-LED خداحافظی کنند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

جزئیات تولید آیپد پرو با نمایشگر OLED

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، غول کوپرتینو قصد دارد تولید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با پنل mini-LED را برای همیشه متوقف کند و از نمایشگر OLED با فناوری بسیار پیشرفته‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تر رونمایی کند. طبق ادعای وب‌سایت خبری کره‌ای Chosun Ilbo از منابع داخلی سامسونگ و ال‌جی، تولید صفحه‌نمایش OLED برای تبلت آیپد پرو از ماه فوریه آعاز می‌شود که تخمین تقریبی از زمان عرضه مدل‌های آیپد پرو جدید را به‌ما می‌دهد.

همان‌گونه‌که گفتیم، تولید انبوده نمایشگر‌های OLED از بهمن‌ماه سال‌جاری آغاز می‌شود؛ این موضوع باعث ایجاد شک‌وشبه‌های زیادی درباره معرفی آیپد پرو در سه‌ماهه دوم می‌شود. طبق سنت سال‌های گذشته، اپل همیشه بخشی از دستگاه‌های جدیدش را در مراسم بهاری معرفی می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال، احتمالا آیپد ایر نسل ششم، آیپد مینی نسل هفتم و آیپد نسل ۱۱ در رویداد بهاری و سپس آیپد پرو با نمایشر OLED را در رویداد سالانه WWDC 2024 رونمایی کند.

آیپد پرو با نمایشگر هیبریدی OLED عرضه می شود

تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، گزارش داد نسخه‌های آیپد پرو OLED با تراشه سیلیکونی M3 نمایشگر ۱۳ اینچی یا بزرگ‌تر تولید خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد اپل به‌احتمال زیاد دیگر تفاوتی میان مدل بزرگ و کوچک قائل نمی‌شود تا کاربران انتخاب بهتری موقع خرید داشته باشند؛ همچنین، مجیک کیبورد این دستگاه‌‌ها با ساختار آلومینیومی به‌جای پلاستیک تولید می‌شود تا طراحی و ظاهر کلی با تغییرات خوبی همراه شود.

برای درک بهتر از مزیت‌های نمایشگر OLED درمقایسه‌با mini-LED و LCD باید یادآور شویم که این پنل می‌تواند رنگ‌ها را به گرمای بهتری نشان دهد؛ برای‌مثال، رنگ مشکی بسیار عمیق‌تر و واقعی‌تر به‌همراه نسبت کنتراست بسیار بالاتری به‌نمایش درمی‌آید. همچنین، به‌دلیل فناوری پیشرفته‌تر مصرف انرژی پایین‌تری دارد که باعث افزایش عمرباتری می‌شود. کارشناسان و متخصصان براین‌باورند اپل از نمایشگرهای Hybrid OLED استفاده خواهد کرد که باعث باریک‌تر شدن ضخامت دستگاه‌ها درمقایسه‌با نسل فعلی می‌شود.

اخبار مرتبط: