به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، احتمالا اپل از تراشه M3 و نمایشگر LCD به‌جای OLED برای تولید نسل جدید مدل‌های آیپد پرو در سال ۲۰۲۴ میلادی استفاده خواهد کرد.

طی روزهای اخیر، شاهد انتشار اخبار و شایعاتی درباره معرفی مدل‌های آیپد پرو با تراشه سیلیکونی M3 تا اواخر سال‌جاری میلادی بودیم، اما بنابه‌دلایلی کمپانی اپل تاریخ رونمایی از پردازنده پرچمدار یادشده را به اواخر سال ۲۰۲۴ موکول کرد تا بتواند با تمرکز بیشتری روی توسعه آن کار کند؛ همچنین شرکت تایوانی TSMC در مرحله آزمایش نسل دوم معماری پردازشی ۳ نانومتری قرار دارد که می‌تواند بازده بیشتری داشته باشد و غول کوپرتینو را قادر می‌سازد با هزینه کمتر تراشه‌های بیشتری برای تولید آیپد، آیفون و مک‌ها دراختیار داشته باشد.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر OLED

البته باید گفت ارتقا سخت‌افزاری مدل‌های جدید آیپد پرو تنها به تراشه آن ختم نمی‌شود؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، افشاگران تایید می‌کردند که این تبلت‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی قرار بود از نمایشگرهای پیشرفته‌تر با فناوری OLED بهره‌مند شوند تا سطح کیفیت تصاویر در این دستگاه‌ها افزایش یابد. چندی پیش، گزارش دیگری عنوان کرد آیپد پرو نسل جدید با تراشه M3 به‌همراه نمایشگر mini-LED وارد بازار می‌شود، اما امروز اخبار تازه‌تر بیان می‌کند اپل به پنل‌های LCD باز می‌گردد.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری DigiTimes، مدل‌های آیپد پرو سال ۲۰۲۴ میلادی با تراشه سیلیکونی M3 به‌همراه پنل LCD معرفی خواهند شد و دیگر خبری از نمایشگر OLED یا mini-LED نخواهد بود. پیش‌ازاین، گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ردیت و توییتر X نشان می‌داد یکی از قابل‌توجه‌ترین و ملموس‌ترین پیشرفت‌های سخت‌افزاری آیپد پرو برای کاربران نمایشگر OLED خواهد بود که با استقبال گرم آن‌ها مواجه شد.

آیپد پرو ۱۱ اینچی با نمایشگر LCD

به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل به‌صورت دقیق‌ قصد دارد یک مدل پایین‌تر را برای تولید آیپد پرو انتخاب کند؛ به‌بیان بهتر، از نمایشگر OLED به‌جای mini-LED برای ساخت نسخه ۱۲.۹ اینچی و نمایشگر LCD به‌جای OLED برای توسعه مدل ۱۱ اینچی استفاده خواهد کرد. براین‌اساس، می‌توان گفت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی ازنظر فناوری نمایشگر با یک‌دیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت تا یک شکاف قیمتی ایجاد شود و کاربران راحت‌تر بتوانند انتخابی بهینه‌ داشته باشند.

علاوه‌براین، در این گزارش‌ مشخص شد اپل به‌دلیل هزینه‌های بالای فناوری mini-LED تصمیم گرفت این نمایشگرهای پیشرفته را کنار بگذارد و از تکنولوژی قدیمی‌تر بهره‌مند شود تا بتواند هزینه‌های تولید را مدیریت کند. ازآنجایی که اپل به مقیاس‌پذیری و نفوذ به بازار اهمیت می‌دهد، می‌توان تصور کرد که معرفی آیپد پرو تا سال ۲۰۲۵ میلادی به‌تعویق بی‌افتد تا بتواند تبلت‌های بهینه‌تری را با مشخصات سخت‌افزاری مناسب‌تر روانه بازار کند؛ همچنین به‌دلیل کاهش فروش آیپدها در جهان، غول کوپرتینو نمی‌تواند ریسک شکستی جدیدتر را بپذیرد.

معرفی آیپد پرو با تراشه M3

گروهی از کارشناسان اظهار کردند استفاده از پنل LCD برای تولید آیپد پرو احتمالا باعث کاهش فروش این نسل شود که نتیجه بسیار منفی برای اپل دارد. بااین‌حال، وب‌سایت خبری DigiTimes می‌گوید غول فناوری آمریکایی درحال برنامه‌ریزی بزرگی برای عرضه مدل‌های آیپد پرو جدید با نمایشگر AMOLED است و قصد دارد همکاری‌های لازم را برای این موضوع با سامسونگ و ال‌جی شروع کند. درآخر، مانند همیشه پیشنها می‌کنیم اخبار و شایعات را باجدیت دنبال نکنید و منتظر اعلام رسمی باشید.

اخبار مرتبط: