براساس اعلام رسمی اپل، آیپد مینی نسل ۷ با تراشه بهبودیافته A17 Pro به‌همراه قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence معرفی شد.

پس‌از مدت‌ها انتظار، اپل به‌صورت رسمی آیپد مینی نسل ۷ را با قابلیت‌های ویژه و فوق‌العاده جذاب برای دستگاهی اقتصادی معرفی کرد که می‌تواند با استقبال گسترده کاربران مواجه شود. اپل به‌تدریج درحال تلاش برای ارائه هوش مصنوعی Apple Intelligence در اکوسیستمش است و آیپد مینی ۷ جدید بخشی از برنامه‌های این کمپانی برای تقویت فروش است.

باتوجه‌به تصاویر، آیپد مینی ۷ از همان طراحی نسل قبل بهره می‌برد که نکته منفی محسوب می‌شود و تمام ویژگی‌های یک مدل پریمیوم را دارد. اگر منتظر خرید یک آیپد جدید بودید، مینی ۷ با ویژگی‌های جذابی که ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌دهد، بدون‌ شک گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

هنگام معرفی آیپد مینی نسل ۷ مشخص شد که این تبلت اقتصادی از همان صفحه‌نمایش 8.3 اینچی LCD با حاشیه‌های بسیار کم برخوردار است که آن را به دستگاهی با ابعاد مناسب برای بسیاری از کاربران تبدیل می‌کند. همچنین، از اپل پنسل پرو پشتیبانی می‌کند که یک افزودنی مهم برای هنرمندان و طراحانی است که مایل به استفاده از آیپد با صفحه‌نمایش کوچک‌تر هستند؛ این دستگاه با پورت USB-C و دوربین ارتقایافته 12 مگاپیکسلی با پشتیبانی از Smart HDR 4 عرضه می‌شود.

رنگ‌بندی آیپد مینی ۷
آیپد مینی ۷ معرفی شد
بهبودهای آیپد مینی ۷
بهبپود ۳۰ درصدی آیپد مینی ۷

علاوه‌براین، درخصوص مشخصات داخلی باید گفت آیپد مینی ۷ با تراشه A17 Pro عرضه می‌شود که به‌صورت کامل قادر به مدیریت ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل iPadOS 18 مانند هوش مصنوعی اپل است. ویژگی‌های جدید شامل ابزارهای نوشتاری، تولید تصویر و اتوماسیون پیشرفته وظایف است. تراشه A17 Pro قدرت بسیار بالایی دارد و هنگام عرضه سیستم‌‌عامل iPadOS 18.1 می‌تواند به‌خوبی قابلیت‌های Apple Intelligence را پشتیبانی کند.

تراشه A17 Pro حدود 30 درصد افزایش در عملکرد پردازشی و 25 درصد بهبود عملکرد گرافیکی درمقایسه‌با نسخه قبلی ارائه می‌دهد. عملکرد پردازشی یکی از جنبه‌های اصلی است که می‌تواند کاربران مدل‌های گذشته را متقاعد به‌خرید نسل جدید کنند! همچنین، اپل تصاویری از تمام گزینه‌های رنگ آیپد مینی ۷ منتشر کرد که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید.

اپل اعلام کرد قیمت پایه آیپد مینی ۷ برای نسخه 128 گیگابایتی 499 دلار خواهد بود که نشان‌دهنده افزایش دو برابری حافظه ذخیره‌سازی نسبت‌به نسل ششم است. همچنین، مدل WiFi + Cellular با قیمت ۶۴۹ دلار در دسترس است و امکان افزایش حافظه به ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت نیز وجود دارد. ازطرف‌دیگر، کاربران می‌توانند می‌توانید Smart Folio را به‌قیمت 59 دلار برای تبلت‌شان خریداری کنند.