اپل با تجهیز آیپد مینی 7 به 8 گیگابایت رم، به‌طور قابل‌توجهی عملکرد این دستگاه را ارتقاء بخشیده است. این افزایش ظرفیت، بهبود چشمگیری در سرعت پاسخگویی دستگاه ایجاد کرده است.

اپل به تازگی نسل هفتم تبلت محبوب خود، آیپد مینی را معرفی کرده است. این دستگاه به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی را تجربه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش رم به 8 گیگابایت اشاره کرد. این افزایش رم نشان‌دهنده آن است که اپل برنامه‌های بزرگی برای این تبلت کوچک دارد.

پیش از این گمان می‌شد که آیپد مینی 7 به جدیدترین تراشه اپل، A18 مجهز شود؛ اما اپل تصمیم گرفت از تراشه A17 Pro در این دستگاه استفاده کند. این تراشه نیز عملکرد بسیار قدرتمندی را ارائه می‌دهد و برای بسیاری از کاربران کافی خواهد بود. انتخاب تراشه A17 Pro به اپل اجازه می‌دهد تا جدیدترین تراشه خود را برای آیفون‌های پرچمدار رزرو کند.

افزایش رم در آیپد مینی 7 به این دستگاه اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اپل، که به نام Apple Intelligence شناخته می‌شود، پشتیبانی کند. این قابلیت‌ها تنها در دستگاه‌هایی با رم بالا و تراشه‌های قدرتمند قابل اجرا هستند. بااین‌حال، درحال‌حاضر، Apple Intelligence تنها در آیفون‌های 15 پرو و مدل‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

آیپد مینی 7 با رم 8 گیگابایتی

به‌نظر می‌رسد اپل در یک حرکت هماهنگ، در حال ارتقاء سخت‌افزاری تمام محصولات خود است و آیپد مینی 7 یکی از نمونه‌های بارز این ارتقاء محسوب می‌شود. با افزایش رم این تبلت به 8 گیگابایت، اپل قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خود را در دسترس طیف وسیعی از کاربران قرار دهد. به‌عبارت‌دیگر، با خرید آیپد مینی 7، شما می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی اپل بهره‌مند شوید و این در حالی است که این تبلت نسبت به سایر محصولات اپل، قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد.

اما افزایش رم تنها به بهبود عملکرد هوش مصنوعی محدود نمی‌شود. این ارتقاء باعث می‌شود تا سایر عملکردهای تبلت نیز بهبود یابند. برای مثال، با 8 گیگابایت رم، برنامه‌ها سریع‌تر باز می‌شوند و می‌توانید چندین برنامه را به‌طور همزمان بدون کاهش سرعت اجرا کنید. این ویژگی‌ها به خصوص برای افرادی که از تبلت خود برای انجام چندین کار به‌صورت همزمان استفاده می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا اپل نسخه‌های ارزان‌تر آیپد را نیز به این قابلیت‌ها مجهز خواهد کرد یا خیر؟ با توجه به اطلاعات فعلی، به‌نظرمی‌رسد که آیپد‌های سطح ابتدایی در ابتدا از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته محروم خواهند بود و بیشتر بر روی سیستم‌عامل جدید iPadOS متمرکز خواهند شد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که تراشه A17 Pro موجود در آیپد مینی 7، با وجود شباهت نام، تفاوت‌هایی جزئی با تراشه مورد استفاده در آیفون 15 پرو دارد. در آینده اطلاعات بیشتری در مورد آیپد مینی 7 و سایر محصولات اپل منتشر خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، منتظر اخبار جدید باشید.