شایعات تایید می‌کنند اپل قصد دارد سال آینده میلادی از آیپد و آیفون تاشو رونمایی کند، اما مشکلات لولا این محصولات باعث تردید این کمپانی بزرگ می‌شود.

طبق آخرین اخبار، احتمالا کمپانی اپل برای تغییر روند فروش آیپد‌ها از آیپد تاشو رونمایی کند تا کاربران را برای خرید محصولات تلبت و کامپیوترهای رومیزی‌اش متقاعد کند. همان‌طورکه می‌دانید، غول کوپرتینو همواره عادت دارد هر تکنولوژی را قبل از به‌کارگیری صدها بار مورد بررسی و آزمایش قرار دهد تا مطمئن شود با استانداردهای این کمپانی بزرگ مطابقت دارد. ازسوی‌دیگر، اگر بتوان تبلتی را به‌صورت تاشو و طراحی لولا بهینه به تولید انبوه رساند، دلیلی برای معرفی نکردن آیفون‌های تاشو وجود نخواهد داشت.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری DigiTimes، به‌نقل از MacRumors، آیپد تاشو در مرحله توسعه قرار دارد. گفته می‌شود اپل با چندین تامین‌کننده برای تولید لولای دستگاه‌ و نمایشگر‌ها وارد مذاکره شده و توافقاتی دراین‌باره به‌دست آمده است. این منبع خبری تایید کرد، طراحی و توسعه اولین نسل در سال ۲۰۲۴ یا اوایل ۲۰۲۵ به‌پایان رسیده و وارد فاز تولیدی می‌شود. البته باید گفت بازه‌زمانی مطرح شده درصورتی صحت دارد که همه‌چیز طبق روال و برنامه‌ریزی‌های اپل پیش برود.

آیپد تاشو

به‌روایت برخی افشاگران توییتری، غول فناوری آمریکایی بیشتر از چهار سال روی تحقیق‌وتوسعه آیپد تاشو کار می‌کند و تغییرات به‌سزایی را در طراحی‌های فعلی ایجاد کرده است؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت در مراسمی با شکوه از آیپد تاشو رونمایی کند و تمام کاربران را شگفت‌زده کند. دلیل اصلی عرضه زودهنگام در سال ۲۰۲۴ کاهش رونق فروش محصولات کامیپوتری اپل است که باعث شده اپل ضررهای هنگفتی در این بخش ببیند.

اپل امیدوار است با رونمایی از آیپد تاشو بزرگ‌ترین چالش‌ پیش‌رویش برطرف شود؛ همچنین بتواند با تیم طراحی و سخت‌افزاری برجسته‌ای که دارد مشکلات فرورفتگی پنل و لولای دستگاه را برطرف سازد. باوجوداین، سایر کمپانی‌های سازنده مشکلات فعلی را به‌عنوان مانعی برای تولید گوشی‌های تاشدنی نمی‌بینند، اما اپل به‌دلیل حساسیت‌های بالایی که دارد این موضوع را نقص عظیم در تولید آیپد تاشو می‌بیند. احتمالا مانند همیشه، اپل برای سفارش نمایشگر‌های OLED انعطاف‌پذیر با دو کمپانی سامسونگ و ال‌جی همکاری می‌کند.

علاوه‌براین، کمپانی اپل قصد دارد لولای جدیدی را با مکانیسم پیشرفته طراحی کند تا چندین سال دوام بیاورد. یک مبنع خبری اظهار می‌کند کل مکانیسم این لولا از ۸۸۵ قسمت تشکیل می‌شود که آن را به قطعه‌ای کاملا پیچیده از پازل تبدیل می‌کند. این خبر به قیمت و مشخصات سخت‌افزاری آیپد تاشو اشاره‌ای نمی‌کند، اما ازآنجایی که فرم فاکتور جدیدی دارد، احتمالا اپل از بهترین قطعات داخلی و گران‌قیمت استفاده می‌کند تا بتواند یک پرچمدار تمام عیار را وارد بازار جهانی محصولات تاشو کند.

اخبار مرتبط: