به‌نقل از یک منبع خبری کره‌ای، اپل با دو کمپانی سامسونگ و ال‌جی برای تولید آیپد ایر و آیپد مینی با نمایشگر OLED مذاکراتی را به‌صورت رسمی آغاز کرده و احتمالا طی سال‌های آتی شاهد حضور این صفحه‌نمایش‌ها در تبلت‌های ارزان‌قیمت اپل باشیم.

براساس آخرین گزارش‌‌ها، اپل قصد دارد تولید آیپد ایر و آیپد مینی با نمایشگر‌های LCD را کنار بگذارد و از صفحه‌نمایشی بسیار بهتر و پیشرفته‌تر بهره‌مند شوند. طی سال‌های اخیر، این دستگاه‌های ارزان‌قیمت از پنل LCD بهره‌ می‌برند که کیفیت مناسبی ندارد و ارزش خرید آن برای کاربران بسیار پایین به‌شمار می‌رود؛ براین‌اساس، غول کوپرتینویی تصمیم گرفته برای اولین از فناوری نمایشگر OLED برای ساخت تبلت‌‌های میان‌رده آیپد ایر و آیپد مینی استفاده کند و احتمالا از سال آینده روند تولید شروع خواهد شد.

آیپد مینی با نمایشگر OLED

به‌نقل از وب‌سایت خبری شبکه‌های اجتماعی کره‌ای Naver، به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد دارد فناوری نمایشگر OLED را برای تولید تبلت‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت آیپد مینی و آیپد ایر معرفی کند. البته باید یادآور شویم انتشار چنین جزئیاتی برای اولین بار نیست که دردسترس قرار می‌گیرد؛ به‌طور دقیق‌تر، روز دوشنبه هفته‌جاری، خبرگزاری Omdia اعلام کرد پنل‌های اولد برای ساخت iPad Air و iPad mini به‌کار گرفته خواهند شد و احتمالا از سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد تبلت‌های جدید اپل با چنین فناوری باشیم.

بررسی‌ها و اطلاعات نشان می‌دهد آیپد مینی نسل ۷ همچنان از پنل LCD بهره‌مند خواهند شد، چراکه مذاکرات برای تامین نمایشگر OLED با سامسونگ و ال‌جی به‌تازگی آغاز شده و احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی این زنجیره برای اپل تامین می‌شود؛ سپس تبلت‌های موردبحث از ابتدای سال ۲۰۲۶ میلادی وارد فاز تولید و عرضه خواهند شد. همچنین باید ذکر کنیم غول ساکن کوپرتینو سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی برای انتقال طیف وسیعی از محصولات از پنل LCD به OLED و microLED کرده است.

تولید آیپد ایر و آیپد مینی با نمایشگر OLED از سال ۲۰۲۵

علاوه‌براین، گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهد کمپانی اپل تنها قصد دارد نسخه‌های آیپد پرو را به نمایشگر‌های OLED مجهز کند. با‌این‌‌حال، به‌نظر می‌رسد برنامه‌های تولیدکننده بزرگ آمریکایی تغییر کرده و می‌خواهد محصولی باکیفیت‌تر را سال آینده در کنار مک‌ها با تراشه M3 معرفی کند. همچنین، زمانیکه آیپد پرو با نمایشگر OLED تولید شود، می‌توانیم تصور کنیم کاربران چگونه به خرید آیپد ایر و آیپد مینی با نمایشگر OLED واکنش نشان می‌دهند.

همان‌طورکه گفتیم، غول کوپرتینو به توسعه نمایشگرهای microLED اختصاصی نیز فکر می‌کند و قصد دار طی دو یا سه سال آینده اولین محصول را با چنین صفحه‌نمایشی وارد بازار کند. براساس آخرین شایعات، این محصول، اپل واچ اولترا خواهد بود که سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود؛ سپس به‌تدریج فناوری یادشده برای سایر دستگاه‌های هوشمند مانند آیفون و آیپد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید به‌یاد داشته باشیم، اپل چندسالی با فناوری مذکور فاصله دارد و اکنون بهترین گزینه بهره‌مندی از همان نمایشگر OLED خواهد بود تا بتواند این شکاف را تا زمان آماده‌سازی پنل‌های microLED در دستگاه‌هایش پر کند.

اخبار مرتبط: