کمپانی گوگل قصد دارد مروگر کروم در آی او اس را به‌روزرسانی کند تا عملکرد چند برنامه نظیر گوگل ترنسلیت، گوگل مپ و گوگل لنز بهبود پیدا کند.

براساس گزارشی از 9to5Google، گوگل قصد دارد تغییراتی را در رابط کاربری مرورگر کروم در سیستم‌عامل آی او اس ایجاد کند تا باعث بهره‌وری بهتر برنامه‌های این سرویس شود. گوگل چندی پیش عنوان کرد که از هوش مصنوعی برای شناسایی و ردیابی آی‌پی‌ها در وب استفاده می‌کند؛ بنابراین با کلیک کردن بر روی سایت مورد نظر خود می‌توانید آدرس آن را در گوگل مپ ببینید و حتی از گوگل بخواهید آدرس را برای شما مسیریابی کند.

گوگل مپ در کروم آی او اس

اگر وارد سایتی شوید و روی تاریخ رویدادی کلیک کنید، گوگل کروم به شما دو گزینه تقویم گوگل و تقویم اپل را ارائه می‌دهد. در ادامه، اگر تقویم گوگل را انتخاب کنید برخی جزئیات به‌صورت خودکار وارد تقویم می‌شود و می‌توانید برای وارد کردن اطلاعت بیشتر به‌صورت دستی نکاتی را اضافه کنید.

اما یکی از جالب‌ترین سرویس‌هایی که می‌تواند برای افراد با دانش کم زبانی چشمگیر باشد بهبود گوگل ترنسلیت است. در این به‌روزرسانی پس از وارد شدن به یک سایت انگلیسی زبان و کپی کردن بخشی از متن، نواری برای شما باز می‌شود که گزینه ترنسلیت به آن اضافه شده است، با کلیک روی آن می‌توانید جمله مورد نظر را از زبان مبدا به زبان مقصد ترجمه کنید.

گوگل ترنسلیت در کروم آی او اس

مانند گوشی‌های اندرویدی، نسخه کروم آی او اس به نماد لنز در قسمت URL مجهز می‌شود؛ با استفاده از این ویژگی می‌توانید عکس‌های گوشی خود را آپلود کرده و عکس‌های مشابه آن را دریافت کنید. علاوه‌ بر این، می‌توانید از گوگل لنز برای راستی آزمایی و ارگانیک بودن برخی عکس‌ها استفاده کنید.

نظر شما درباره به‌روزرسانی‌های مروگر کروم در سیستم‌عامل آی او اس چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ قابلیت Predictive Back Support به کروم اضافه می‌شود