گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه iOS 17.2.1 باگ‌های نرم‌افزاری و مشکلات امنیتی را به‌خوبی حل می‌کند؛ بنابراین به کاربران توصیه شد درسریع‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از هرگونه اتفاق برای دانلود و نصب آن اقدام کنند.

همان‌طورکه می‌دانید، هفته گذشته، اپل از آپدیت عمومی سیستم‌عامل iOS 17.2.1 بدون معرفی هیچ‌گونه قابلیت جدید رونمایی کرد، اما به‌نظر می‌رسد بازهم به‌عنوان یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود، چراکه می‌تواند به‌صورت بالقوه باگ‌های نرم‌افزاری و مشکلات امنیتی را در گوشی‌های آيفون سازگار با این به‌روزرسانی برطرف کند. ازسوی‌دیگر، باید اشاره کنیم سازنده آمریکایی دقیقا اشاره‌ای به فهرست باگ‌های نرم‌افزاری نکرد، ولی داون‌گرید یا بازگشت به نسخه‌های قبلی iOS 17.1.1 یا iOS 17.1.2 دیگر امکان‌پذیر نیست، زیرا غول فناوری کوپرتینو نمی‌خواهد کاربران با باگ‌های امنیتی گذشته برخورد داشته باشند.

همان‌طورکه می‌دانید، در ابتدای راه، سیستم‌عامل iOS 17 از باگ‌های نرم‌افزاری متعددی برخوردار بود که با ارائه چندین به‌روزرسانی مستمر توانست بخش عظیمی از مشکلات را برطرف کند؛ به‌عنوان‌مثال، سری آيفون ۱۵ پرو با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند که پس‌از انتشار iOS 17.0.3 حل شد. باوجوداین، بخش دیگری از مشکلات نرم‌افزاری با آپدیت iOS 17.1 و iOS 17.1.1 رفع شد تا کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند. سپس غول فناوری ساکن کوپرتینو با عرضه نسخه iOS 17.2 از قابلیت فیلم‌برداری سه‌بعدی (Spatial Video) به‌همراه اپلیکیشن Journal رونمایی کرد تا به‌وعده‌هایش در کنفرانس WWDC 2023 عمل کند.

بهترین ورژن ios

بااین‌حال، یک هفته پس‌از انتشار iOS 17.2، کمپانی تصمیم به‌عرضه iOS 17.2.1 گرفت تا بتواند به‌واسطه آن مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های امنیتی را به‌طورکامل برطرف کند؛ البته ادعای رفع کلی مشکلات می‌تواند بسیار بزرگ و دور از ذهن باشد، اما جزئیات نشان می‌دهد این نسخه یکی از پایدارترین و بهترین نسخه‌های iOS محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند بدون ترس سیستم‌عامل‌شان را آپدیت کنند. همچنین، باید خاطرنشان کنیم بازگشت به نسخه‌های قبلی امکان‌پذیر نیست و کاربران تنها می‌توانند از iOS 17.2.1 برخوردار شوند.

علاوه‌براین، سیستم‌عامل iOS 17.2.1 مشکلات مرتبط‌ با تخلیه باتری را در نسل جدید گوشی‌های آيفون برطرف می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد این قابلیت فعلا برای کشورهای ژاپن و چین فعال است؛ بنابراین، سایر کشورها باید برای رفع مشکل تخلیه باتری مدت‌زمان بیشتری صبر کنند. برخی کاربران در آمریکای شمالی با انتشار پست‌های اعتراضی در شبکه اجتماعی توییتر X اظهار کردند به‌چه‌دلیلی اپل چنین قابلیتی را برای شهروندان آمریکایی ارائه نکرده است. درنهایت توصیه می‌کنیم آپدیت iOS 17.2.1 را در اولین‌فرصت روی آیفون‌تان دانلود و نصب کنید تا بتوانید از مزیت‌های آن برخوردار شوید.

اخبار مرتبط: