یک گزارش تازه نشان می‌دهد اپل قصد دارد برای رفع چندین باگ نرم‌افزاری مانند ناپدید شدن پیام‌ها و مشکلات امنیتی طی روزهای آینده آپدیت نسخه سیستم‌عامل iOS 17.2.1 را برای گوشی‌های سازگار با این به‌روزرسانی منتشر کند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل برای رفع باگ‌های سیستم‌عاملش از نسخه iOS 17.2 رونمایی کرد که برای تمامی دستگاه‌های سازگار با این به‌روزرسانی منتشر شد؛ همچنین، نسخه موردبحث اپلیکیشن Journal را به‌صورت رسمی به گوشی‌های آيفون اضافه کرد که کاربران با استفاده ازآن می‌توانند خاطرات و روزمره‌شان را در آن ثبت کنند و قابلیت‌های به‌کمک هوش مصنوعی می‌تواند مواردی را پیشنهاد دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد برخی باگ‌های سیستم‌عامل به‌طورکامل برطرف نشده و غول فناوری کوپرتینو قصد دارد با انتشار آپدیت iOS 17.2.1 روی به رفع مشکلات باقی‌مانده بیاورد.

در آخرین گزارش‌ها، به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.2 توانست مشکلات بسیار زیادی را برطرف کند که از مهم‌ترین آن می‌توان به تداخل Flipper Zero با اتصال وای‌فای دستگاه‌‌های آيفون اشاره کرد. همچنین، یک باگ عجیب باعث می‌شد تا App Switcher به‌صورت ناگهانی هنگام تایپ با کیبورد ظاهر شود و مشکلاتی را برای کاربران به‌وجود بیاورد. برهمین‌اساس، احتمالا نسخه iOS 17.2.1 با هدف رفع این مشکلات به‌اضافه چندین مشکل نرم‌افزاری دیگر در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

17.2.1

وب‌سایت خبری MacRumors گزارش کرد آپدیت‌های نرم‌افزاری گذشته ثبات کلی را به سیستم‌عامل آورده و تقریبا باگ‌های امنیتی یا اصلی برطرف شده است. باوجوداین، کاربران مشکلاتی را برای برنامه پیام‌ها یا همان Messages اعلام کردند که هنگام مرتب کردن برنامه تمام جزئیات ناپدید می‌شود، اما اپل می‌تواند این باگ نرم‌افزاری را در آپدیت iOS 17.2.1 را برطرف کند؛ البته باید توجه داشته باشید که مشکل یادشده هنوز مورد تایید غول فناوری کوپرتینو نیست و احتمالا نیاز به گزارش‌های بیشتری برای رفع باگ موردنظر است.

علاوه‌براین، توجه داشته باشید آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.2.1 درمقایسه‌با iOS 17.2 بسیار جزئی خواهد بود و تنها مشکلات کوچکی را برطرف خواهد کرد؛ بنابراین نباید انتظار تغییرات گسترده یا معرفی ویژگی جدیدی را داشته باشید. درحقیقت، به‌بیانی بهتر باید گفت iOS 17.2.1 مشکلات زیربنایی و عملکرد کلی پلتفرم را بهبود می‌بخشد تا سرعت دستگاه‌های آيفون بیشتر شده و تجربه کاربری با آن‌ها برای مصرف‌کنندگان رضایت‌بخش باشد.

درحال‌حاضر، بازه‌زمانی انتشار iOS 17.2.1 وجود ندارد، اما ازآنجایی‌که به‌پایان سال و تعطیلات سال‌نو میلادی نزدیک می‌شویم، برخی از تحلیلگران و افشاگران حوزه فناوری می‌گویند احتمالا اپل روند توسعه و عرضه این‌ آپدیت نرم‌افزاری را متوقف می‌کند تا پس‌از تعطیلات بتواند با تمرکز بیشتری روی بهینه‌سازی‌ها کار کند. باتوجه‌به ارائه به‌روزرسانی‌ها در نسخه قبلی سیستم‌عامل iOS، احتمالا اواسط ژانویه می‌توانیم شاهد عرضه iOS 17.2.1 برای گوشی‌های آیفون سازگار باشیم.

ios 17.2.1 update

ازسوی‌دیگر، غول فناوری ساکن کوپرتینو به‌صورت هم‌زمان روی توسعه نسخه سیستم‌عامل iOS 17.3 کار می‌کند که درمقایسه‌با iOS 17.2.1 به‌روزرسانی قابل‌توجهی محسوب می‌شود و احتمالا شامل ویژگی‌های جدید برای گوشی‌های آیفون خواهد بود که در مراسم WWDC 2023 معرفی شد. درحال‌حاضر، iOS 17.3 در مرحله بتا قرار دارد و این شرکت ماه آینده از آن رونمایی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این نسخه ویژگی‌های امنیتی برای محافظت از دستگاه سرقت شده و توانایی لیست بخش آهنگ مشترک را در اپلیکیشن Apple Music ایجاد می‌کند که مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: