اپل برای پشتیبانی نرم‌افزاری و بهبود عملکرد، نسخه سیستم‌عامل iOS 17.2.1 را برای رفع باگ‌ها درکنار آپدیت امنیتی به‌همراه سیستم‌عامل macOS 14.2.1 برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد.

روز گذشته، اخباری مبنی‌بر عرضه سیستم‌عامل iOS 17.2.1 منتشر شد که نشان می‌داد اپل قصد دارد پس‌از تعطیلات سال‌نو میلادی اقدام به انتشار برای دستگاه‌های سازگار بکند، اما برخلاف آنچه در خبرگزاری‌های حوزه فناوری گفته شد این غول فناوری آمریکایی شب گذشته آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.2.1 را درکنار سیستم‌عامل macOS 14.2.1 تنها یک هفته پس‌از عرضه به‌روزرسانی بزرگ iOS 17.2 برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد. به‌نظر می‌رسد اپل با انتشار این آپدیت برخی مشکلات نرم‌افزاری و زیرساختی را رفع کرده و برای بهبود تجربه کاربری عملکرد کلی سیستم‌عامل گوشی‌های پرچمدارش را بهینه‌سازی کرده است.

همان‌طورکه می‌دانید انتشار نسخه‌های iOS برای کاربران به‌صورت خودکار و فراگیر صورت می‌گیرد؛ بنابر‌این اگر دستگاه شما سازگار با آپدیت سیستم‌عامل iOS 17.2.1 باشد بدون‌شک با رفتن به بخش تنظیمات و کلیک روی گزینه‌های General > Software Update آخرین نسخه نرم‌افزاری را بدون هیچ‌گونه مشکلی آپدیت کنید. برای انجام این‌کار باید از شارژ باتری دستگاه و اینترنت پایدار اطمینان حاصل کنید تا در زمان فرایند دانلود و نصب مشکلی پیش نیاید؛ درغیراین‌صورت باید دوباره روند یادشده را طی کرده تا بتوانید نسخه جدید iOS را روی گوشی‌تان نصب کنید؛ البته باید اشاره کنیم باگ‌های نرم‌افزاری برای همه کاربران اتفاق نمی‌افتد و لازم نیست در اولین‌فرصت اقدام به نصب نسخه جدید بکنید.

آپدیت سیستم عامل macOS 14.2.1

طی ماه‌های اخیر، سیستم‌عامل iOS 17 با باگ‌های نرم‌افزاری عجیبی همراه بود که باعث می‌شد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با افزایش دمای شدید روبه‌رو شوند یا حتی دستگاه‌های سازگار گاهی اوقات بدون‌ هیچ‌گونه علتی خاموش می‌شدند. در بیانیه‌ای رسمی، اپل اعلام کرد در نسخه iOS 17.1 تمام این مشکلات را برطرف می‌کند، اما چنین نشد و برخی باگ‌ها به iOS 17.2 رسید تا کاملا برطرف شدند. اکنون مشکل نرم‌افزاری جدیدی در آیفون‌ها وجود دارد که باعث می‌شود اپلیکیشن Messages حین مرتب کردن پیام‌ها و آیکون‌ها ناگهان در صفحه اصلی ناپدید می‌شود؛ اپل صحبت درباره آن نکرد، اما بلافاصله در آپدیت سیستم‌عامل iOS 17.2.1 آن را برطرف کرد تا کاربران در تعطیلات سال‌نو میلادی با مشکل مواجه نشوند. همچنین، باید یادآور شویم این تنها موردی نیست که با آپدیت جدید برطرف می‌شود.

علاوه‌براین، اپل برای کاربران لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو سازگار، نسخه سیستم‌عامل macOS 14.2.1 را منتشر کرد تا بتوانند با دانلود و نصب این به‌روزرسانی باگ‌های نرم‌افزاری برطرف کنند. همچنین، macOS 14.2.1 شامل آپدیت امنیتی می‌‌شود تا لپ‌تاپ‌های اپل مورد حملات هکری یا سواستفاده قرار نگیرند. در سال‌های گذشته، افراد زیادی خواستند با نفوذ به قلب دستگا‌ه‌های این کمپانی بزرگ را بدنام جلوه بدهند. با‌این‌حال، تاکنون مشکل اساسی برای اکوسیستم پرچمداران اپل پیش نیامده و کاربران از حفظ حریم خصوصی‌شان بسیار راضی هستند. برای دانلود و نصب به‌روزرسانی macOS 14.2.1 می‌توانید ازطریق System Setting و کلیک روی گزینه Software Update اقدام کنید تا به‌راحتی سیستم‌عامل جدید روی لپ‌تاپ مک شما نصب شود.

درنهایت باید خاطرنشان کنیم غول فناوری ساکن کوپرتینو روی توسعه iOS 17.3 کار می‌کند و احتمالا پس‌از تعطیلات سال‌نو میلادی طی یک ماه آینده برای گوشی‌های آیفون سازگار منتشر می‌شود. درمقام مقایسه، iOS 17.3 به‌روزرسانی بزرگی محسوب می‌شود که چندین قابلیت و ویژگی جدید را برای کاربران به‌همراه خواهد داشت. همچنین باید یادآور کنیم اپل هنوز آپدیتی برای iPadOS و watchOS منتشر نکرده است، بنابراین کاربران این دستگاهای هوشمند باید مدت‌زمان بیشتری برای عرضه صبور باشند؛ البته این امکان نیز وجود دارد که به‌دلیل نبود باگ‌های پیچیده اپل از توسعه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید صرف‌نظر کرده است.

اخبار مرتبط: