شایعات تایید می‌کنند اپل برای حل مشکلات مربوط به ‌افزایش دمای داخلی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس آپدیت iOS 17.0.3 را توسعه و به‌زودی آن را منتشر می‌کند.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه جدیدی تحت‌عنوان A17 Pro استفاده می‌کنند که برپایه لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC با قابلیت‌های رایانشی و پردازشی غیرقابل‌تصوری ساخته شده است. باتوجه‌به به ادعاهای کمپانی، کاربران نسخه‌های پرو می‌توانند جدیدترین بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۲۳ مانند Resident Evil 4 Remake و Assassin’s Creed Mirage را با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتوی (Ray Tracing) بازی کنند.

باوجوداین، کاربران زیادی از افزایش دمای داخلی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس شکایت می‌کنند و اظهار می‌کنند داغ شدن بیش‌ازاندازه این آیفون‌ها باعث کاهش عملکرد و کوتاه شدن عمر باتری می‌شود؛ حتی به‌تازگی یک کاربر در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی ردیت بیان کرد به‌دلیل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو باتری دستگاه متورم شده و صفحه‌نمایش از بدنه جدا شده است. براین‌اساس، اپل اعلام کرد مشکل یادشده را می‌پذیرد و قصد دارد با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری به‌طورکامل آن را برطرف سازد.

iOS 17.0.3

اوایل هفته‌جاری، اپل اظهار کرد فریم تیتانیومی به‌دلیل ساختاری که دارد باعث پخش بیشتر گرما درمقایسه‌با استیل ضد زنگ می‌شود؛ بنابراین، این افزایش دمای داخلی مشکل ساختاری یا سخت‌افزاری ندارد و تنها به یک نقص نرم‌افزاری در سیستم‌عامل iOS 17 برمی‌گردد. برای تایید این موضوع، تحلیلگر برجسته حوزه فناوری و محصولات اپل، مینگ-چی کو با انتشار پستی در وبلاگ The Medium ادعا کرد مشکلات آیفون ۱۵ پرو سخت‌افزاری نیست و اپل باید درجایی دیگر به‌دنبال آن بگردد.

علاوه‌براین، یک کاربر یوتیوبی یک ویدئو در این شبکه اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌داد افزایش دمای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل استفاده از برنامه‌ سوم شخص مانند اینستاگرام اوبر است؛ همچنین، وی اظهار کرد فریم تیتانیومی از دیگر عوامل داغ شدن پرچمداران اپل است که به‌دلیل پرداخت حرارتی اشتباه در ادغام تیتانیوم سطح ۵ و آلومینیوم باعث بروز مشکلات حرارتی در آیفون‌ها می‌شود. پس از آن، غول ساکن کوپرتینو با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد روی توسعه آپدیت iOS 17.0.3 کار می‌کند تا بتواند این نقص نرم‌افزاری را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.

طبق گزارش وب‌سایت خبری MacRumors، اپل آپدیت iOS 17.0.3 را برای رفع مشکلات نرم‌افزاری آیفون ۱۵ پرو توسعه می‌دهد؛ متاسفانه، در این برهه‌زمانی از قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های این نسخه چیزی نمی‌دانیم. ازسوی‌دیگر، نسخه بتا iOS 17.1 در مرحله بتا قرار گرفته و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد این به‌روزرسانی شامل افزودنی‌های جدید است که پیش‌تر در مراسم WWDC 2023 درباره‌ آن‌ها صبحت‌هایی شده بود.

اخبار مرتبط: