اپل هفته گذشته اولین نسخه بتا iOS 16.5 را در اختیار توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان قرار داد و تنها دو ویژگی و جدید در آن کشف شد. این تغییرات شامل تب Sports در اپلیکیشن Apple News و امکان ضبط ویدیوئی از صفحه نمایش با سیری می‌شود که در ادامه به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

iOS 16.5 باید در اردیبهشت ماه به صورت رسمی منتشر شود و این امکان وجود دارد که ویژگی‌های بیشتری در نسخه‌های بعدی بتا اضافه شود. برای امتحان کردن نسخه بتا، باید اشتراک Apple Developer Program به قیمت ۹۹ دلار خریداری کنید.

اپل تب Sports را به برنامه News در نسخه بتا iOS 16.5 اضافه کرده که به شما امکان دسترسی آسان به اخبار، امتیازات و برنامه‌های بازی تیم‌ها و لیگ‌های مورد علاقه‌تان را می‌دهد. این اطلاعات قبلا در صفحه Today قابل دسترسی بود، اما اکنون اپل در اخبار و تولید محتوای ورزشی عمیق‌تر عمل ‌می‌کند.

یک ویژگی ساده اما جالب که به iOS 16.5 اضافه شده، امکان ضبط ویدیوئی از صفحه‌نمایش توسط دستیار صوتی سری است. برای ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش کافی است تا عبارت «Hey Siri, start a screen recording» را بگویید و در صورت تمایل از سیری بخواهید ضبط را متوقف کند. پس از فعال کردن این ویژگی از طریق مسیر Control Center → Setting نیز همچنان می توانید ضبط ویدیوئی صفحه نمایش را شروع کنید.

نسخه بتا iOS 16.4.1

همچنین به گفته یک منبع معتبر برای به‌روز‌رسانی‌های نرم افزاری، اپل در حال آماده‌سازی عرضه iOS 16.4.1 برای آیفون است. هنوز مشخص نیست که این به‌روز‌رسانی چه زمانی در دسترس خواهد بود، اما احتمالا طی دو هفته آینده عرضه می‌شود.

به‌روزرسانی‌های کوچک مانند iOS 16.4.1 معمولا بر رفع اشکال و بهبودهای امنیتی متمرکز هستند. از زمانی که iOS 16.4 منتشر شد، برخی از کاربران آیفون از وارد کردن مجدد رمزهای عبور Wi-Fi شکایت داشتند. همچنین مشکلی در داده‌های برنامه Weather وجود داشت، اما وضعیت سیستم اپل می‌گوید که این مشکل حل شده است.

با توجه به اینکه اپل در مراسم WWDC 2023 که ۱۵ خرداد آغاز می‌شود از iOS 17 رونمایی خواهد کرد، این موضوع چندان تعجب آور نیست که نسخه بتا iOS 16.5 و iOS 16.4.1 یک به‌روزرسانی کوچک باشند.

اخبار مرتبط: iOS 16.4 عرضه شد + قابلیت‌ها