کارت گرافیک Arc اینتل درایورهای جدیدی را روی سیستم‌عامل لینوکس دریافت کردند که می‌تواند به عملکرد سیستم حین اجرای بازی‌های ویدئویی مانند Starfield کمک کند.

روز گذشته، کمپانی اینتل از ۱۵ درایور اوپن سورس Vulkan منتشر کرد که همه آن‌ها می‌توانند با هسته‌ لینوکس همگام‌سازی شوند. کمپانی اینتل یا AMD هنگام تولید کارت‌های گرافیکی برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب و دلخواه سعی می‌کنند از سیستم‌عامل لینوکس برای آزمایش‌هایشان استفاده کنند. چندی پیش گزارش شد که اینتل برای مدت‌زمان طولانی روی بهینه‌سازی درایورها کار می‌کند تا بتواند پلتفرمی اصلاح‌شده دراختیار گمیرهای لینوکسی قرار دهد.

وب‌سایت فورونیکس بنچ‌مارک‌های جدیدی از کارت‌ گرافیک‌های Arc اینتل در سیستم‌عامل لینوکس به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد عملکرد این کارت‌ها با بهبود چشمگیری روبه‌رو بوده و بازی‌های ویدئویی مانند Strange Bridge، Dota 2 و F1 22 شاهد افزایش عملکردی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بودند. ازسوی‌دیگر، اینتل منابع لینوکس را با انتشار درایورهای گرافیک بهبود بخشیده و به کاربران تضمین داد که ارتقا و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در سایر پلتفرم‌ها عملکرد سیستم‌عامل لینوکس را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. آپدیت‌ها و پشتیبانی اینتل از کارت گرافیک Arc، این پردازنده گرافیکی را به‌انتخابی بسیار خوب برای گیمرها و کاربران تبدیل می‌کند. آمارها نشان می‌دهد اینتل می‌تواند با چندین به‌روزرسانی دیگر با کمپانی‌های AMD و NVIDIA رقابت کند.

Specifications of Intel graphics drivers

علاوه‌براین، فورونیکس تاکید کرد که درایورهای Xe اینتل به‌تقویت عملکرد کارت گرافیک Arc در سیستم‌عامل لینوکس کمک می‌کند و قرار است به‌زودی جایگزین درایورهای هسته فعلی i915 شوند. درحال‌حاضر، جزئیات کمی درباره درایورهای Xe اینتل وجود دارد، اما قطعا می‌دانیم که عملکرد فوق‌العاد‌ه‌ای را در پلتفرم لینوکس نشان می‌دهد که باعث پیشرفت کارت‌های گرافیک Arc می‌شود و انتظار می‌رود در آینده به توسعه و تکامل ادامه دهند.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی‌های بزرگ AMD و NVIDIA سال‌ها قبل از اینتل اقدام به تولید کارت گرافیک کردند، اما اکنون شاهد پیشرفت سریع اینتل در تولید کارت‌های گرافیکی Arc هستیم که می‌تواند میدان رقابت را برای این دو شرکت بزرگ سخت‌تر کند. کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فناوری می‌خواهند هرچه زودتر ببینید کارت‌های Arc پس از انتشار درایورهای Xe در سیستم‌عامل لینوکس چه آینده‌ای خواهند داشت.

اخبار مرتبط: