یک تیم گیمینگ توانست با استفاده از پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9-14900K به فرکانس اورکلاک ۸ گیگاهرتزی و ۱۳۰۰ فریم برثانیه در بازی ویدئویی کانتر استریک ۲ برسد.

همان‌طورکه می‌دانید، فرکانس هسته اورکلاک پردازنده‌ها به‌راحتی به‌دست نمی‌آید و کمپانی‌های سازنده باید بهینه‌سازی‌های زیادی روی آن‌ انجام دهند تا تراشه‌های تولید آن‌ها در شرایطی خاص بتواند بالاترین فرکانس را ارائه دهد. طی سال‌های گذشته، رکوردها توسط اینتل و انویدیا شکسته شده و هنوز مشخص نیست کدام‌یک از این سازندگان به‌یک‌دیگر برتری نسبی دارند. باوجوداین، تیم گیمینگ TeamAU در رویداد SXSW سیدنی توانستند با استفاده از پردازنده نسل چهاردهم اینتل Raptor Lake Refresh یعنی Core i9-14900K به فرکانس ۸ گیگاهرتزی در بازی کانتر استریک ۲ دست یابند.

کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری براین‌باورند که دستیابی به چنین عملکردی آسان نیست و مستلزم بهره‌مندی از نیتروژن مایع است. معاون ارشد پردازنده‌های کامپیوتری اینتل، راجر چندلر، می‌گوید این موضوع بسیار عالی و خوشحال‌کننده است و به‌صراحت نشان می‌دهد محصولات این کمپانی عملکرد فوق‌العاده بالایی دارند که می‌توانند تحول عظیمی را در صنعت گیمینگ ایجاد کند. همچنین، با این روش خاص دستاوردی بزرگ برای رسیدن به فرکانس و فریم ریت رسیدیم که نشان می‌دهد در آینده نحوه تعامل و تجربه گیمینگ متفاوت‌تر می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9-14900K به‌صورت بومی با فرکانس توربو ۶ گیگاهرتزی عرضه می‌شود که عددی بسیار فوق‌العاده محسوب میشود؛ باوجوداین، برای به‌حداکثر رساندن عملکرد پردازنده تا ۸ گیگاهرتز اورکلام شد و توانست حدود ۱۳۱۰ فریم برثانیه را روی بازی کانتر استریک ۲ ارائه دهد. البته برخی گیمرها می‌گویند این بازی به‌هیچ‌عنوان نسخه سنگینی نیست، اما باید گفت رسیدن به چنین فریم ریتی می‌تواند بسیار عالی باشد، چراکه سرعت اورکلاک و فریم ریت وابسته پردازنده مرکزی است که باید تحمل چنین فشاری را داشته باشد.

آخرین گزارش‌ها از بنچمارک پردازنده اینتل Core i9-14900K هسته اورکلاک را با فرکانس ۹.۱ گیگاهرتزی نشان داد که می‌توانست بیشتر از ۱۳۱۰ فریم برثانیه تولید کند، اما باید به‌یاد داشته باشیم فرکانس ۸ گیگاهرتزی پایدارترین گزارش از تراشه کامپیوتری Raptor Lake Refresh محسوب می‌شود که خبرهای خوبی را برای آینده اینتل به‌ارمغان می‌آورد. درآخر باید اشاره کنیم درصورت انتشار هرگونه اطلاعات جدید از عملکرد اینتل Core i9-14900K آن را با شما به‌اشترک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: