ارائه قابلیت آنتی لگ+ باعث بن شدن بسیاری از پلیرها در بازی ویدئویی کانتر استریک ۲ شد، اما اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد استودیو Valve آپدیت جدیدی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا اکانت‌شان را به آن‌ها بازگرداند.

با انتشار درایور پردازنده گرافیکی AMD Adrenalin (23.10.1)، تیم قرمزپوشان AMD از قابلیت آنتی لک+ برای چندین بازی ویدئویی رونمایی کرد که منبعی بسیار خوب برای کاهش تاخیر تصاویر شده و تجربه گیمینگ را به‌خوبی بهبود می‌بخشد. باوجوداین، چندی پیش گزارش شد که فعال‌سازی ویژگی‌ موردبحث باعث بن شدن و محدودیت‌های مختلف برای پلیرها روی عناوین برتر کمپانی eSports می‌شود که شکایات گسترده کاربران را در شبکه‌های اجتماعی ردیت و توییتر X به‌همراه داشت؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش ما در تحریریه علاءالدین، استفاده از آنتی لگ+ برای اجرای بازی‌های ویدئویی مانند کانتر استریک ۲ برخی فایل‌های مهم و اصلی DLL را ویرایش می‌کرد که نتیجه‌ آن‌ تنها باعث فعال‌سازی Anti-VAC می‌شد و پلیر برای همیشه از ادامه بازی بن می‌شود. براین اساس، توسعه‌دهندگان استودیو Valve توصیه می‌کنند از قابلیت AMD Anti-Lag+ را استفاده نکنند، چراکه تمام افراد پس‌از فعال‌سازی قربانی سیستم‌ Valve Anti-Cheat شدند.

درایور پردازنده گرافیکی AMD Adrenalin (23.10.1)

کمپانی AMD برای جلوگیری از افزایش مشکلات و شکایات، به‌صورت موقت قابلیت آنتی لگ+ را برای تمامی کاربران غیرفعال کرد. همچنین، استودیو Valve یک آپدیت جدید برای بازی ویدئویی کانتر استریک ۲ ارائه کرد که درایورهای گرافیکی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مطمئن شود گیمرها از نسخه‌ درایور قبلی AMD برای ورود به بازی استفاده نمی‌کنند. ازسوی‌دیگر، رسما اعلام شد توسعه‌دهندگان درحال بازگردانی اکانت کاربرانی هستند که پس از مشکل نرم‌افزاری بن شدند.

بدین‌ترتیب، سوال جدید که برای طیف وسیعی از کاربران پیش‌ می‌آید آن است که کمپانی AMD چگونه می‌تواند مشکلات نرم‌افزاری سرویس آنتی لگ+ را با یک آپدیت حل کند تا گیمرها دوباره در بازی‌هایی مانند کانتر استریک ۲ بن نشوند. فرضیه‌های زیادی دراین‌باره وجود دارد که مهم‌ترین آن اشاره‌ای به لغو قابلیت موردبحث دارد و به‌طورکلی تیم قرمزپوشان از ارائه آنتی لگ+ صرف‌نظر می‌کنند؛ بااین‌حال، AMD می‌تواند با روی توسعه کدهای دستوری زمان بیشتری بگذارد تا بتواند نقص فنی را برطرف سازد؛ همچنین، می‌توانند با NVIDIA برای بهبود فناوری مذکور همکاری کنند.

اخبار مرتبط: