براساس اعلام رسمی مدیرعامل اینستاگرام، این شبکه اجتماعی قصد ندارد رابط کاربری مخصوص صفحه‌نمایش‌های دستگاه‌های آیپد معرفی کند.

همان‌طورکه می‌دانید، اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های آیفون و اندرویدی به‌شمار می‌رود و حتی نسخه تحت‌وب این رسانه به‌‌محبوبیت زیادی رسید و طیف وسیعی از کاربران به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. باوجوداین، نسخه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام برای تبلت‌های آیپد برخلاف درخواست میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان منتشر نشده و کمپانی متا و تیم نرم‌افزاری آن برنامه‌ای برای معرفی رابط کاربری مخصوص و بهینه برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ آیپدها را ندارد.

طبق اعلام رسمی مدیرعامل شبکه اجتماعی اینستاگرام، آدام موسری، این پلتفرم در اولویت‌های کمپانی متا قرار ندارد؛ همچنین، موسری با اشتراک‌گذاری یک استوری به بسیاری از کاربران گفت اینستاگرام و متا روی توسعه افزونه‌های مهم‌تر فعالیت می‌کنند و قصدی برای عرضه رابط کاربری مخصوص برای اپل آیپد ندارند، اما شاید در آینده نامعلوم یک اپلیکیشن بهینه‌سازی شده و بومی برای این دستگاه‌ها ساخته شود تا کاربران به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی در اینستاگرام به‌فعالیتشان ادامه دهند.

نسخه آیپد اینستاگرام

از آنجایی‌که اینستاگرام یک رسانه اشتراگ‌گذاری عکس و ویدئو محسوب می‌شود، آیپد پلتفرم فوق‌العاده عالی برای این شبکه اجتماعی خواهد بود. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد دلایل خاصی برای معرفی نکردن رابط کاربری بهینه وجود دارد که از مهم‌ترین آن می‌توانیم به پایگاه بسیار ضعیف آیپدها اشاره کنیم. براساس آمار، تعداد مشترکین آیپد‌ها بسیار کم است و کمپانی متا ترجیح می‌دهد تمرکزش را روی توسعه و ارائه قابلیت‌های جدیدتر معطوف کند تا آنکه بخواهد پروژه‌ای را برای اپل آیپد شروع کند.

علاوه‌براین، اینستاگرام براین‌باورست کاربران همیشه و همه‌جا از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، اما آیپدها محدودیت‌های خاصی دارند و نمی‌توان همیشه آن‌ها را حمل کرد. بنابراین ازنظر آن‌ها منطقی‌تر است که زحمتی برای توسعه رابط کاربری برای نمایشگرهای بزرگ آیپد نکشند. درانتها، باید به‌یاد داشته باشد که آیپدها امکان ویرایش عکس و تصاویر را به‌واسطه نمایشگر‌هایش برای برندها و اینفلوئنسرها فراهم می‌سازد و آن‌ها راحت‌تر می‌توانند با شبکه اجتماعی اینستاگرام تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط: