توییتی توسط Tipster Shrimp Apple Pro در توییتر همراه با ویدیویی منتشر شد که سه پنل شیشه‌ای را نشان می‌دهد که ظاهراً همان‌ پنل های شیشه‌ای سری آیفون 15 هستند. در حالی که سه پنل در این ویدیو وجود دارد، به نظر می‌رسد دو پنل هم اندازه هستند که منطقی است زیرا آیفون 15 و آیفون 15 پرو هر دو احتمالاً نمایشگرهای 6.1 اینچی دارند. آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرو مکس هم هر دو باید دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی باشند. بنابراین به طور کلی، تنها دو پنل با اندازه های مختلف مورد نیاز است (اگرچه ممکن است در کیفیت تفاوت وجود داشته باشد).

با توجه به ویدیو احتمالا متوجه شده‌اید که همه نمایشگرها دارای یک بریدگی برای جزیره پویا هستند. شایعه شده که هر چهار مدل آیفون 15 دارای این ویژگی هستند. قابلیت تغییر ظاهر نوتیفیکیشن‌ها در ناچ بالای صفحه بر اساس محتوای در حال نمایش (notchification) فقط در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس موجود است. با این حال، طبق گزارشی که در The Elec در ژانویه گذشته منتشر شد، احتمال دارد اپل دوربین TrueDepth Face ID را به زیر نمایشگر سری آیفون 16 منتقل کند که به آن اجازه می‌دهد تا سال 2024 نسبت صفحه نمایش به بدنه را به 86 درصد برساند.

با جابه‌جایی اجزای Face ID به زیر نمایشگر، اپل ممکن است یک سوراخ برای دوربین جلوی FaceTime سری آیفون 16 ایجاد کند که عمر Dynamic Island را به دو سال می‌رساند.

همچنین ممکن است که پنل های شیشه‌ای سری آیفون 15 دارای حاشیه های منحنی در گوشه‌ها باشند. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نه تنها جزیره دینامیک را از مدل‌های پرو 2022 به ارث می‌برند، بلکه دوربین‌های واید آن‌ها نیز هر کدام حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی موجود در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را دریافت می‌کند که جایگزین سنسورهای 12 مگاپیکسلی مورد استفاده در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس می‌شود. علاوه بر این، سری غیر پرو آیفون 15 از تراشه A16 Bionic که در حال حاضر در سری آیفون 14 پرو استفاده می‌شود، استفاده خواهد کرد.

آیفون 15 اولترا و آیفون 15 پرو به A17 Bionic مجهز خواهند شد که احتمالاً با استفاده از معماری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. این دو مدل می‌توانند تنها گوشی‌های اصلی موجود در سال جاری باشند که دارای معماری 3 نانومتری در تراشه هستند. آیفون 15 اولترا می‌تواند دارای بدنه تیتانیومی و لنز پریسکوپ برای ارائه زوم اپتیکال 10 برابری باشد.

Shrimp Apple Pro می‌گوید که توانسته صحت نمایشگرها را با منبع خود تأیید کند. سری آیفون 15 باید در ماه سپتامبر معرفی و در همان ماه عرضه شود.

احتمال وجود حواشی بسیار نازک اطراف نمایشگر آیفون 15 پرو

در حالی که هنوز حدود 6 ماه از شروع به کار خط تولید آیفون 15 باقی مانده است، ظاهراً پنل های شیشه‌ای جلویی این دستگاه ها امروز در یک ویدیو به اشتراک گذاشته شده و در وب سایت های چینی Bilibili و Douyin  افشا شد. این ویدیوها بعداً توسط ShrimpApplePro و Unknownz21 در توییتر پست شدند.

همانطور که قبلاً شایعه شده بود، به نظر می‌رسد ویدیوها تأیید می‌کنند که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای حاشیه های نازک‌تری در اطراف نمایشگر نسبت به نسل قبلی خواهند بود. اما به نظر نمی‌رسد که قاب استاندارد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هیچ‌گونه تغییر چشمگیری داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که حاشیه‌های هر چهار مدل آیفون 15 شبیه به سری آیفون 11 در اطراف لبه‌ها کمی خمیده باشند.

به نظر می‌رسد این ویدیوها تأیید می‌کنند که جزیره داینامیک به هر چهار مدل آیفون 15 گسترش می‌یابد و پایان ناچ در آیفون‌های رده بالای اپل را نشان می‌دهد. جزیره پویا در حال حاضر به مدل های آیفون 14 پرو محدود شده است.ShrimpApplePro  گفت که آن‌ها توانسته‌اند با منبعی تایید کنند که پنل های شیشه ای جلویی قطعات معتبری برای سری آیفون 15 هستند.

با حاشیه‌های نازک‌تر در اطراف نمایشگر، مدل‌های آیفون 15 پرو می‌توانند ظاهری شبیه به اپل واچ سری 7 و سری 8 داشته باشند. شایعات حاکی از آن است که مدل‌های پرو به جای فولاد ضد زنگ از قاب تیتانیومی و حجم حالت جامد برخوردار خواهند بود. همچنین دکمه های بی صدا و پاور در این سری جایگزین خواهند شد و دیگر از دکمه در آن‌ها استفاده نخواهد شد. انتظار می‌رود اپل طبق معمول خط تولید آیفون بعدی خود را در ماه سپتامبر معرفی کند. برای اطلاع از آخرین شایعات، خلاصه آیفون 15 و آیفون 15 پرو را بخوانید.

نشت پنل های شیشه ای سری آیفون 15

نشت های سری آیفون 15 در حال تشدید است و جدیدترین نسخه اضافه شده، پنل های شیشه ای جلویی گوشی های آینده را نشان می‌دهد. ما نگاهی دقیق‌تر به پنل‌های آیفون 15، آیفون 15 پرو و پرو مکس می‌اندازیم که همگی دارای بریدگی قرص‌های جزیره داینامیک برای دوربین سلفی و سنسورهای FaceID هستند. مدل‌های Pro حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به آیفون 15 معمولی دارند که احتمالاً از پنل‌های سری 14 پرو مجددا استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که در وبلاگ‌های چینی در گردش است، پنل‌های سری Pro دارای حاشیه صفحه 2.5 بعدی با انحنای بیشتر می‌شوند. هر چهار مدل جدید آیفون همچنان صفحه‌نمایش تخت خواهند داشت، با این حال، انتظار می‌رود حاشیه‌های نازک‌تر و خمیده‌تر، استفاده از محافظ صفحه را در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس کمی دشوارتر کند. بر اساس حدس و گمان، طول و عرض حاشیه های قاب حدود 0.5 میلی متر کاهش می‌یابد.