شایعه‌های زیادی وجود دارند که به ایجاد تغییرات مختلف در طراحی ظاهری مدل‌های پرو آیفون 15 اشاره می‌کنند. اما جدیدترین شایعه‌ای که اخیرا خیلی دست به دست می‌شود، مربوط به دکمه‌های تنظیم صدای این گوشی‌ها است. طبق این خبر، دکمه های تنظیم صدای آیفون 15 پرو در قالب یک دکمه واحد با هم ترکیب شده‌اند.

منبع این خبر یوتیوبری به نام ZoneOfTech بوده است. طبق گفته او، اپل معمولا از دو پین برای متصل کردن هرکدام از دکمه‌های فیزیکی به شاسی گوشی‌ استفاده می‌کند. اما در جدیدترین تصاویری که از نقشه طراحی‌ آیفون 15 پرو منتشر شده، تنها دو پین به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد فقط یک دکمه روی شاسی گوشی قرار گرفته است. این در حالی است که تصاویر لو رفته از نقشه طراحی آیفون 15 معمولی در همین نقطه چهار پین، یعنی دو دکمه جداگانه را نشان می‌دهد.

ZoneOfTech اطمینان می‌دهد که آیفون 15 پرو به جای دو دکمه مجزا برای تنظیم صدا، قطعا از یک دکمه یکپارچه و واحد استفاده می‌کند. این منبع خبری با همین اطمینان خاطر نیز اشاره می‌کند اپل در طراحی آیفون 15 پرو، دکمه کشویی Mute را نیز با یک دکمه فشاری ساده جایگزین کرده است.

پیش این هم شایعه شده بود که اپل قصد دارد در طراحی آیفون‌های سری 15 پرو، دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا را با کلیدهای بازخورد لمسی جایگزین کند. خبر یکپارچه شدن دکمه‌های تنظیم صدا و فشاری شدن دکمه Mute به شایعه لمسی شدن این کلیدها نیز دامن می‌زند.

طراحی دکمه های جانبی آیفون 15 پرو

استفاده از کلیدهای لمسی می‌تواند مشکلات خاص خودش را داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است گوشی در برخی از شرایط به درستی کار نکند و نیاز به ریست یا خاموش شدن داشته باشد. در چنین شرایطی دکمه‌ای لمسی ممکن است به درستی کار نکنند و مشکل آفرین باشند.

اما برخورداری از چنین دکمه‌‌هایی مزیت‌هایی هم دارد. مانند اینکه تغییر در دکمه های تنظیم صدای آیفون 15 پرو می‌تواند درجه مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و گرد و خاک را افزایش دهد. علاوه بر این، دکمه‌های لمسی برخلاف دکمه‌های فیزیکی به تعبیه هیچ سخت‌افزار اضافه‌ای داخل گوشی احتیاج ندارند.

شایعه شده که اپل قصد دارد برای جایگزینی کردن دکمه‌های فیزیکی با کلیدهای لمسی در آیفون 15 پرو، دو موتور لمسی دیگر را نیز را به دستگاه اضافه کند. هرچند انتظار می‌رود آیفون‌های 15 معمولی دکمه‌های فیزیکی خود را حفظ کنند. اولین آیفون هم دارای دکمه‌های تنظیم صدای یکپارچه، در قالب یک دکمه واحد و بزرگ بود.

این طراحی در آیفون 3G و آیفون 3GS هم ادامه پیدا کرد، تا اینکه آیفون 4 دکمه یکپارچه تنظیم صدا را با دو کلید دایره‌ای مجزا جایگزین نمود. در مدل‌های جدیدتر، یعنی از آیفون 6 به بعد، دکمه‌های فیزیکی دایره‌ای شکل جای خود را به کلیدهای قرصی شکل دادند و این کلیدها تا سری 14 همراه آیفون‌ها باقی ماندند.

خبر مرتبط: احتمال عرضه آیفون‌ ۱۵ پرو با ۸ گیگابایت رم