به گفته یک شرکت تحقیقاتی تایوانی به نام TrendForce، رم گوشی‌های سری آیفون 15 افزایش پیدا خواهد کرد. در مقایسه با 6 گیگابایت رم مدل‌های پرو آیفون 14، نسخه‌های آیفون‌ 15 پرو با 8 گیگابایت رم عرضه خواهند شد.

مدل استاندارد و پلاس آیفون 15 با همان رم 6 گیگابایتی عرضه خواهند شد. اما احتمال این احتمال وجود دارد که مانند مدل‌های پرو آیفون 14 از رم LPDDR5 استفاده کنند. رم 8 گیگابایتی جدید تنها به منحصر به آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس خواهد بود.

البته ممکن است امسال شرکت اپل یک مدل آیفون 15 اولترا هم عرضه کند. که یا یک نسخه کاملا جدید است، یا جایگزین مدل پرومکس می‌شود. در هرصورت نسخه اولترا آیفون 15 نیز جزوی از مدل‌های رده‌بالا بوده و در صورت واقعی بودن این خبر، از رم 8 گیگابایتی استفاده خواهد کرد.

افزایش مقدار رم می‌تواند مزیت‌های زیادی برای بهبود عملکرد‌های چندجانبه داشته باشد و به آیفون اجازه دهد تا برنامه‌های بیشتری را به صورت همزمان اجرا کند. بالا رفتن رم در کنار استفاده از تراشه جدید A17 Bionic در آیفون‌های 15 پرو باعث افزایش سطح عملکرد عمومی این دستگاه‌ها می‌شود.

این اولین باری است که از زمان عرضه آیفون 12 تا کنون، اپل استفاده از رم‌های 6 گیگابایتی را کنار می‌گذارد و سراغ یک رم 8 گیگابایتی می‌رود. طبق روال هر ساله، این شرکت آیفون‌های سری 15 را شهریور ماه سال آتی، طی یک رویداد خبری بزرگ معرفی خواهد کرد. البته این خبر در حد یک شایعه می‌باشد و هنوز برای انتشار خبرهای رسمی و موثق باید منتظر بمانیم.

خبر مرتبط: استفاده از پورت یو اس بی C در رندر‌های آیفون 15 پرو