شرکت اینفینیکس از گوشی گیمینگ GT اولترا با خنک‌کننده جدید و تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ موفق شد عنوان بهترین گوشی را در بنچ‌مارک آن‌توتو با امتیاز ۲.۲ میلیون کسب کند.

شرکت اینفینیکس (Infinix) با گوشی‌های گیمینگ قدرتمند با تمرکز بر تراشه و سیستم خنک‌کننده شناخته می‌شود. این شرکت در نمایشگاه MWC 2024 حاضر بود و از یک گوشی گیمینگ پرچمدار جدید رونمایی کرد که می‌تواند با پرچمداران سامسونگ و اپل رقابت کند. این دستگاه اینفینیکس جی تی اولترا (Infinix GT Ultra) نام دارد و به جدیدترین نوآوری‌های صنعت تکنولوژی مجهز شده است. در ادامه نگاهی به مشخصات این دستگاه می‌اندازیم.

Infinix GT Ultra antutu

کمپانی اینفینیکس برای بهبود عملکرد GT اولترا بر چهار حوزه اصلی در توسعه آن تمرکز داشته است. این ۴ حوزه شامل قدرت پردازش، بهبود گرافیک، تقویت خنک‌کننده و توان پردازش هوش مصنوعی است که آن را به یک دستگاه همه‌فن‌‌حریف تبدیل می‌کند. براساس گزارش‌های منتشر شده، این دستگاه از تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک بهره می‌برد. این پردازنده یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است و با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رقابت می‌کند. بااین حال نکته اصلی، بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده CoolMax است که بتواند حرارت را به‌خوبی از پردازنده خارج کند.

فناوری CoolMax می‌تواند دمای پردازنده را تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. بنابراین پایداری دستگاه بالاتر رفته و می‌تواند برای مدت طولانی، قدرت پردازشی بالایی را ارئه دهد. به‌لطف دایمنسیتی ۹۳۰۰ و فناوری خنک‌کننده CoolMax، گوشی گیمینگ اینفینیکس GT اولترا توانست در بنچ‌مارک آن‌توتو امتیاز ۲۲۱۲۶۳۹ را به‌دست آورد. برای درک بهتر، پیش از این گلکسی S24 اولترا به‌عنوان بهترین پرچمدار سامسونگ در این بنچ‌مارک امتیاز ۱۸۴۶۶۸۰ و گوشی گیمینگ رد مجیک ۹ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌عنوان رتبه اول امتیاز ۲۰۹۶۵۵۹ را کسب کرده بودند. بنابراین نماینده اینفینیکس بااختلاف جایگاه اول را کسب می‌کند.

ا Pixelworks

در زمینه صفحه‌نمایش، کمپانی اینفینیکس با Pixelworks همکاری کرده و پنل‌های نمایشگر گوشی‌های گیمینگ خود را از آن خریداری می‌کند. این شرکت ۲ نمونه پنل، با رزولوشن +FullHD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۸۰ هرتزی و دیگری با رزولوشن +WQHD و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی را تاکنون توسعه داده و احتمالا یکی از آنها در GT اولترا استفاده خواهد شد، بااین حال هنوز قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.

یکی دیگر از اخبار هیجان‌انگیز اینفینیکس در این نمایشگاه، معرفی ۲ فناوری جدید باتری بود. این باتری از ۲ تکنولوژی جدید Infinix AirCharge و Infinix Extreme Temp Battery بهره می‌برد. فناوری اول به شارژ بی‌سیم و مغناطیسی مربوط می‌شود که پیش از این هم در گوشی‌های هوشمند موجود، نمونه‌های مشابه آن دیده شده بود. بااین حال فناوری دوم به باتری اجازه می‌دهد تا دمای ۴۰- درجه سانتی‌گراد کار کند و عملکرد آن مختل نشود. البته هنوز جزئیات بیشتری از این فناوری منتشر نشده است.

اخبار مرتبط: