اینفینیکس از گوشی گیمینگ GT 10 Pro رونمایی کرد که باوجود تراشه دایمنسیتی ۸۰۵۰، نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی و طراحی خاص با قیمت حدود ۲۴۰ دلار عرضه می‌شود.

GT 10 Pro اولین گوشی گیمینگ شرکت اینفینیکس به‌‌شمار می‌رود. این دستگاه به پردازنده ۶ نانومتری دایمنسیتی ۸۰۵۰ مدیاتک مجهز شده که از ۹ هسته شامل هسته اصلی کورتکس A78 با سرعت ۳ گیگاهرتز و ۳ هسته A78 با سرعت ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته A55 دو گیگاهرتزی تشکیل شده است. در کنار آن پردازنده گرافیکی ۹ هسته‌ای Mali-G77 وجود دارد.

این دستگاه به حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 و اسلات میکرو اس‌دی با حداکثر یک ترابایت مجهز شده است. از آنجا که قرار دادن بازی روی کارت اس‌دی باعث کاهش سرعت می‌شود، می‌توان از این کارت برای ذخیره موزیک و ویدئوی گیم‌پلی استفاده کرد. با این حال امکان استفاده از ۸ گیگابایت رم مجازی برای بهبود عملکرد دستگاه وجود دارد.

بعد از پردازنده و حافظه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی گیمینگ صفحه‌نمایش آن است که اینفینیکس GT 10 Pro از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی تصویر قابل تنظیم ۱۲۰، ۹۰ و ۶۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری تصویر ۳۶۰ هرتزی بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش ۱۰ بیتی با حاشیه باریک، حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیتی و نوردهی با فرکانس بالای ۱۹۲۰ هرتزی استفاده می‌کند و به سنسورهای اثر انگشت، مجاورت و نور مجهز شده است.

اینفینیکس GT 10 Pro

این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ بای‌پس (bypass charging) پشتیبانی می‌کند، یعنی با اتصال شارژر می‌توان به صورت مستقیم دستگاه را تغذیه کرد. این شارژ کاملا باتری را دور می‌زند تا هم عمر باتری افزایش یابد هم گوشی هنگام بازی داغ نشود. همچنین شارژ ۴۵ واتی برای این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم صوتی این دستگاه از اسپیکر استریو و جک ۳.۵ میلی‌متری تشکیل شده زیرا حتی بهترین هدفون‌های بی‌سیم با تاخیر بیشتری نسبت به هدفون سیمی صدا را منتقل می‌کنند. همچنین گوشی مذکور به موتور لرزش ۴ بعدی برای بازخورد لمسی مجهز شده است.

البته گوشی‌های گیمینگ معمولا دوربین خوبی ندارند، اما دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی 1/1.67 اینچی با دریچه دیافراگم f/1.75 همراه با دو سنسور ۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پنل جلویی تعبیه شده است. دوربین عقب می‌تواند با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و ۴ فلش LED پشت دستگاه و ۲ تا در بخش جلو قرار دارد.

این گوشی از Pure XOS ۱۳ برپایه اندروید ۱۳ استفاده می‌کند. «pure» در این سیستم‌عامل به معنی نصب چندین برنامه قبل از عرضه و نداشتن هیچ‌گونه تبلیغی در این گوشی است. اینفینیکس GT 10 Pro در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای با طراحی جذاب و چراغ mini-LED گیمینگ عرضه می‌شود. در جعبه این دستگاه قاب مخصوص برای خوش‌دست‌تر شدن هنگام بازی قرار دارد.

نکته جالب در مورد این گوشی، کاربرد جعبه است؛ شرکت اینفینیکس جعبه آن‌را به گونه‌ای طراحی کرده تا بتوان از آن به‌عنوان نگهدارنده شارژر هم استفاده کرد. این دستگاه از یک‌شنبه ۲۲ مرداد ماه با قیمت حدود ۲۴۰ دلار روانه بازار می‌شود.

اخبار مرتبط: