سامسونگ قصد دارد با همکاری محققان، با بالا بردن دقت گلکسی واچ‌ها در اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون، عملکرد ساعت‌های هوشمند خود را بهبود بخشد.

با توجه به اینکه بازار ساعت‌های هوشمند ورزشی در حال گسترش است هر ساله محصولات متنوعی برای افرادی که به ورزش علاقه‌مند هستند عرضه می‌شود.

ورزشکاران همیشه به‌دنبال پیدا کردن روشی برای افزایش مدت زمان فعالیت خود هستند. به همین دلیل در حین ورزش، با کمک ردیابی سلامتی، میزان ضربان قلب، کالری مصرف شده، تعداد قدم‌ها و بسیاری موارد دیگر را می‌سنجند.

بین تمام قابلیت‌های ورزشی، VO2 Max اهمیت بیشتری دارد که با عنوان میزان اکسیژن مصرفی هم شناخته می‌شود. این برنامه برای آزمایش استقامت هوازی یا تناسب قلب و عروق ورزشکاران، چه در حین ورزش و چه پس از پایان یک تمرین ورزشی کاربرد دارد.

بالا بردن دقت گلکسی واچ‌ها

همچنین عملکرد کاهش تعریق در گلکسی واچ سامسونگ میزان آب از دست رفته را تخمین می‌زند و توصیه می‌کند چه مقدار آب بنوشید تا به بدن آسیبی نرسد. هدف این است که ساعت‌ها در کمک به کاربران در مدیریت از دست دادن عرق، کم آبی و مدیریت گرما بهتر عمل کنند.

ورزشکاران ممکن است در طول تمرینات، به‌ویژه در تابستان، با از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن خود با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شوند. سامسونگ و محققان دانشگاه میشیگان امیدوارند راهی پیدا کنند که بتواند به ورزشکاران در طول تمرین در مورد میزان آب از دست رفته از بدنشان هشدار دهند تا در صورت نیاز آب بنوشند.

در حال حاضر مشخص نشده که سامسونگ این ارتقا را در تمام ساعت‌های هوشمند خود اجرا خواهد کرد یا فقط آن را در ساعت‌های نسل آینده به‌کار خواهد برد.

انتخاب بهترین ساعت هوشمند ورزشی برای کاربران از مسائلی است که همیشه ذهن آنها را درگیر می‌کند. باید دید اجرای برنامه‌های ارتقا یافته و بالا بردن دقت گلکسی واچ‌ها می‌تواند کاربران را راضی کند و این ساعت‌ها مورد استقبال قرار خواهند گرفت یا خیر؟

خبر مرتبط: قابلیت‌های جدید رابط کاربری One UI Watch 5 برای گلکسی واچ‌