سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود که گلکسی واچ‌ها به قابلیت IHRN (اعلان ریتم ضربان نامنظم قلب) مجهز می‌شوند؛ حالا این ویژگی برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ ارایه شده است.

کمپانی کره‌ای سامسونگ روزانه در حال تحقیق و توسعه محصولات خود است و به‌روزسانی‌های متعددی را برای گوشی‌ها و گجت‌های پوشیدنی ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تمامی دستگاه بهترین عملکرد را دارند. اخیرا، آپدیتی برای هندزفری گلکسی بادز ۲ منتشر شد که برخی از موارد گزارش شده نقص عملکرد دستگاه را برطرف کرد.

اما امروز نوبت به معرفی ویژگی IHRN برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ می‌‌رسد که چندی پیش اعلام شد به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا نیز رسیده است. منابع خبری می‌گویند که قابلیت اعلان ریتم ضربان نامنظم قلب می‌تواند بسیار نجات‌بخش باشد، چراکه با ردیابی ضربان قلب کاربر می‌تواند هشدارهایی در رابطه با واکنش‌ها و تغییرات ریتم قلب بدهد.

فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) یک مشکل شایع قلبی محسوب می‌شود که قلب در این حالت از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و ممکن است در نتیجه نبود تحریکات الکتریکی منظم در قلب، فرد دچار مشکلاتی نظیر تپش قلب شود. مقاله جدیدی که از سوی انجمن قلب آمریکا (AHA) به‌ثبت رسیده است نشان می‌دهد سالانه بیش از ۱۲ میلیون نفر تحت تاثیرات فیبریلاسیون دهلیزی قرار می‌گیرند. بنابر‌این، ویژگی جدید ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند تا حد زیادی با هشدار به موقع به کاربران از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کند.

قابلیت هشدار ضربان نامنظم قلب در گلکسی واچ ۵

لازم به ذکر است که این ویژگی نمی‌تواند جایگزین هیچ‌گونه پیشگیری‌های پزشکی باشد؛ بنابراین، کاربر پس از دریافت چنین هشداری از سوی ساعت هوشمند گلکسی واچ باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراقبت‌های پزشکی بپردازد.

همان‌طور که در نسل‌های گذشته ساعت‌های گلکسی واچ دیدیم، این گجت‌های پوشیدنی از ویژگی‌های زیادی مانند نظارت بر سلامت و تناسب اندام برخوردار هستند. براین‌اساس، اضافه شدن قابلیت IHRN می‌تواند کمک بزرگ‌تری به کاربران برای حفظ سلامتی قلب و عروق بکند. همچنین تشخیص مشکلات قلبی در مراحل اولیه می‌تواند بسیار سخت باشد یا حتی بیماری برای مدت‌زمان بسیار طولانی نهفته باقی بماند که کاربر از آن بی‌اطلاع باشد، اما با وجود قابلیت جدید می‌توان فهمید که مشکلاتی در قلب افراد وجود دارد که خود شخص از آن بی‌خبر است.

براساس اخبار روز، انتظار می‌رود به‌روزرسانی نرم‌افزاری وان یو آی ۵ واچ تا اواخر تابستان پیش‌رو منتشر شود. با توجه به سیاست‌های سامسونگ می‌توان گفت که قابلیت مذکور ابتدا در کشور کره‌ جنوبی و سپس به‌صورت جهانی عرضه می‌شود. البته باید یادآور شویم که تمامی کشورها این به‌روزرسانی را همزمان دریافت نمی‌کنند؛ در ادامه فهرستی از ۱۲ کشور را مشاهده می‌کنیم که به‌ترتیب این ویژگی را به‌همراه رابط کاربری وان یو آی ۵ واچ دریافت خواهند کرد:

  • آرژانتین
  • آذربایجان
  • کاستاریکا
  • دومینیکن
  • اکوادور
  • گرجستان
  • گواتمالا
  • چین
  • اندونزی
  • پاناما
  • امارات متحده عربی
  • ایالات متحده آمریکا

براساس شایعات، قابلیت IHRN ابتدا برای سری گلکسی واچ ۵ منتشر می‌شود؛ پس تمامی ساعت‌هایی که به‌روزرسانی وان یو آی ۵ واچ را دریافت می‌کنند به این ویژگی مجهز می‌شوند. علاوه‌براین، ساعت هوشمند سری گلکسی واچ ۶ که در مراسم آنپکد ۲۰۲۳ قرار است معرفی شود به‌صورت پیش فرض از IHRN پیشتیبانی می‌کند.

قابلیت IHRN در گلکسی واچ ۵

با پیشرفت روزانه فناوری و تکنولوژی می‌توان گفت که دیگر به چکاپ‌های دوره‌ای توسط پزشکان نیازی نیست و تنها با داشتن برخی گجت‌های پوشیدنی مانند گلکسی واچ‌های سامسونگ می‌توان فهمید شرایط سلامت بدنی ما در چه وضعیتی قرار دارد. حتی در آینده‌ای نه‌چندان دور ما میزبان نسل جدید ایرپاد‌های اپل خواهیم بود که با توجه به دریافت تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) می‌توانند جایگزین مناسبی برای سمعک‌ها باشند.

اخبار مرتبط: رفع باگ‌ و بهبود عملکرد در گلکسی واچ ۴ و ۵