iFixit با جداسازی کامل ساعت اپل سری 10، به قلب فناوری‌های پوشیدنی نفوذ کرد. این جداسازی، اطلاعات ارزشمندی درباره سخت‌افزار و نرم‌افزار سری 10 را در اختیار ما قرار داد.

اپل واچ سری 10 با یک طراحی جدید و بهبودیافته عرضه شده است. این ساعت هوشمند نسبت به نسل‌های قبلی‌اش، باریک‌تر شده و نمایشگر بزرگتری دارد. برای اینکه ببینیم داخل این ساعت چه خبر است، یک شرکت تخصصی به نام iFixit این ساعت را باز کرده و ویدیویی از این کار منتشر کرده است.

همانطورکه در ویدیوی iFixit دیده می‌شود، اجزای داخلی اپل واچ سری 10 بسیار فشرده و دقیق کنار هم قرار گرفته‌اند. این طراحی باعث می‌شود که ساعت بسیار زیبا و مقاوم باشد، اما در عین حال تعمیر آن را دشوارتر می‌کند. برای دسترسی به اجزای داخلی، باید نمایشگر ساعت را با حرارت جدا کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب این ساعت، مقاومت بسیار بالای آن در برابر آب است. این مقاومت بالا به لطف طراحی دقیق و استفاده از مواد باکیفیت در ساخت ساعت به دست آمده است. فاصله بسیار کم بین شیشه و بدنه‌ ساعت، یکی از دلایل اصلی این مقاومت بالا است. علاوه‌براین، آنتن‌های مدل‌های سلولار این ساعت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور مستقیم در بدنه‌ ساعت تعبیه شده‌اند. این طراحی باعث می‌شود که ساعت ظاهری یکپارچه‌تر داشته باشد و همچنین به بهبود عملکرد آنتن کمک می‌کند.

وقتی نمایشگر اپل واچ سری 10 را جدا می‌کنیم، اولین چیزی که می‌بینیم موتور لرزاننده (Taptic Engine) و باتری است. باتری این مدل 46 میلی‌متری، تقریباً به اندازه باتری مدل‌های قبلی ظرفیت دارد. برخلاف آیفون، باتری اپل واچ با یک چسب ساده به بدنه چسبیده و به راحتی جدا می‌شود.

برای اینکه به بقیه قطعات داخل ساعت دسترسی پیدا کنیم، باید اتصالات و پیچ‌های بسیار ریزی را باز کنیم. متخصصان iFixit که این ساعت را باز کرده‌اند، نمایشگر OLED آن را هم بررسی کرده‌اند. شرکت اپل ادعا کرده است که نمایشگر ساعت هوشمند اپل واچ سری 10 نسبت به مدل‌های قبلی، از زوایای بیشتری قابل مشاهده است و کیفیت تصویر آن از زوایای مختلف بهتر شده است. به عبارت دیگر، اپل گفته است که اگر از زاویه‌های مختلف به نمایشگر نگاه کنید، تصویر به همان اندازه روشن و واضح خواهد بود.

اما زمانی که iFixit این ساعت را باز کرده و قطعات آن را بررسی کرده است، متوجه شده است که تفاوت قابل‌توجهی بین نمایشگر این مدل و مدل‌های قبلی وجود ندارد. به عبارت دیگر، iFixit نتوانسته است بهبود قابل‌توجهی را در زاویه دید نمایشگر این ساعت پیدا کند.

سنسورهای اپل واچ در زیر بقیه قطعات قرار دارند و تعویض آن‌ها کار سختی است. بااین‌حال، iFixit طراحی باریک‌تر این مدل جدید را تحسین کرده است. اما از نظر قابلیت تعمیر، به این ساعت نمره 3 از 10 داده است که نشان می‌دهد تعمیر آن کار آسانی نیست.