شرکت هیومین قرار است پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه از Humane Ai Pin به‌عنوان جانشین گوشی‌های هوشمند رونمایی کند که از هوش مصنوعی و پروژکتور بهره می‌برد.

امروزه گوشی هوشمند به یکی‌از کالاهای اساسی زندگی انسان تبدیل شده است، اما آینده این صنعت و دستگاه بعدی که جایگزین آن می‌شود قابل پیش‌بینی نیست. کارمندان سابق اپل در شرکت هیومین (Humane) دستگاهی توسعه دادند که می‌تواند یکی از کاندیداهای احتمالی برای جایگزینی گوشی‌های هوشمند باشد. این دستگاه Humane Ai Pin نام دارد که با اتصال به اینترنت و بهره‌مندی از هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI قیمتی مشابه آیفون ۱۵ پرو دارد.

با اعلام رسمی در ایکس (توییتر)، شرکت هیومین ۱۸ آبان ماه از Humane Ai Pin رونمایی می‌کند. اگرچه پیش از این و طی ماه‌های گذشته هم چند پست تبلیغاتی از این دستگاه منتشر شده بود، تاریخ رونمایی از این دستگاه به‌تازگی و در آخرین پست شرکت هیومین مشخص شده است. همچنین تاکنون جزئیات زیادی از نحوه عملکرد این دستگاه منتشر نشده است، اما با بررسی پست‌های قبلی نحوه عملکرد کلی این دستگاه اندکی واضح‌تر می‌شود.

پین هوش مصنوعی

همان‌طور که اشاره شد، Humane Ai Pin تا ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد که دقیقا هم‌اندازه آیفون ۱۵ پرو است. این دستگاه با استفاده از صدای کاربر کنترل می‌شود، اما اطلاعات می‌تواند از طریق پروژکتور روی دست کاربر یا محلی دیگر به‌نمایش درآید. البته این پروکتور فقط از رنگ سبز پشتیبانی می‌کند و معمولا محتوای نوشتاری را در اختیار می‌گذارد. در رویدادهای قبلی، Imran Chaudhri، یکی از بنیان‌گذاران هیومین نشان داده بود که کاربران چگونه می‌توانند از قابلیت‌های ترجمه و تماس این دستگاه بهره ببرند. همچنین درباره بهره‌مندی این دستگاه از مدل هوش مصنوعی ChatGPT و یک مدل زبانی عظیم اختصاصی برای پاسخ به سوالات کاربر توضیحاتی را ارائه داده بود.

طراحی و ظاهر Humane Ai Pin در هفته مد پاریس رونمایی شد که از پنل پشتی فلزی براق با پنل جلویی مشکی مات همراه با یک چراغ LED بهره می‌برد. این چراغ نشان‌دهنده فعال بودن دوربین و میکروفون است. این دستگاه می‌تواند با استفاده از آهن‌ربا به لباس کابر متصل شود. همچنین درون آن یک تراشه اسنپدراگون ARM قرار گرفته و همانند برخی گوشی‌های هوشمند، این دستگاه هم به سیم‌کارت مجازی مجهز شده و کاربران با ثبت قرارداد با شرکت‌های مختلف می‌توانند این دستگاه را به اینترنت متصل کنند.

نظر شما چیست؟ آیا دستگاه Humane Ai Pin می‌تواند عملکرد موفقی داشته و حتی بازار و آینده گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: