یک مرکز تحقیقات و پژوهشی با انتشار آماری از فصل اول سال 2024 میلادی از فروش دستگاه‌های تبلت هواوی اظهار کرد این کمپانی بزرگ چینی از رشد 70 درصدی بهره می‌برد که نشان‌دهنده شکست سنگین اپل در بازار چین است.

براساس آخرین گزارش‌های رسمی از حوزه فناوری، فروش دستگاه‌های تبلت در سال 2023 میلادی به 33.4 میلیون رسید که سهم کمپانی اپل ازآن به 42 درصد رسید؛ چنین آماری نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها در دنیای تبلت‌ها بی‌رقیب هستند که هیچ‌یک از سازندگان مانند سامسونگ قادر به‌رقابت با آن‌ها نیستند. سال گذشته هواوی تنها 5 درصد از بازار را دراختیار داشت که نشان می‌دهد این سازنده چینی به‌هیچ‌وجه تهدید برای رقبای بزرگانی مانند سامسونگ و اپل محسوب نمی‌شود! اکنون، یک موسسه پژوهشی با انتشار آماری جدید اظهار کرد هواوی در فصل اول سال 2024 توانست با رشد 70 درصدی در فروش تبلت‌ها سهم قابل‌توجهی از بازار اپل را به‌دست آورد، اما درکمال تعجب آسیبی به‌فروش سامسونگ نرسیده‌است.

روش تبلت‌های هواوی

در دوره ‌سه‌ماهه فصل اول سال 2024، سهم اپل از بازار به 36 درصد رسید که نشان می‌دهد عملکرد هواوی در بازار داخلی چین فوق‌العاده عالی پیش می‌رود؛ ازسوی‌دیگر، سامسونگ به‌ترتیب در فصل اول سال 2023 و 24 توانست سهم 20 درصدی را حفظ کند. هواوی با رشد فروش 70 درصدی سالانه دربخش تبلت توانست بزرگ‌ترین برنده سه‌ماهه اول سال‌جاری باشد. موسسه پژوهشی Canalys در آمارش اعلام کرد فروش تبلت‌ها در دوره 12 ماهه به 33.7 میلیون رسید که درمقایسه‌با سال‌های پیشین چشمگیرتر است.

تبلت‌های هواوی

براساس آنچه در نمودار‌ها مشاهده می‌کنیم، هواوی با رشد سالانه 70 درصدی توانست به‌ جایگاه سوم در فروش تبلت‌ها پس‌از اپل و سامسونگ برسد! البته باید یادآور شویم، علت محبوبیت هواوی علاقه‌مندی کاربران به‌محصولات آن‌ها و حمایت کاربران چینی است که توانست بعداز گذشت چندین‌سال دوباره سرپا شود. درحال‌حاضر، کمپانی اپل قصد دارد برای بهبود فروش تبلت‌های آیپد، روز سه‌شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه راس ساعت 17:30 دقیقه به‌وقت تهران از نسل جدید آیپد پرو و آیپد ایر با زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری در رویداد Let Loose رونمایی کند.

درانتها باید اشاره کنیم، کمپانی چینی هواوی قصد دارد تراشه‌های قدرت‌مندتر و پیشرفته‌تری را تولید کند که عملکرد پردازشی خام آن‌ها درمقایسه‌با نسل‌های فعلی بسیار بیشتر است. البته باید یادآور شویم برخورداری از تراشه‌های قدرت‌مند با لیتوگرافی 5 نانومتری و 3 نانومتری به‌دلیل نبود ماشین‌های لیتوگرافی EUV بسیار سخت خواهد بود و بازدهی بسیار پایینی دارند؛ برهمین‌اساس، انتظار می‌رود هواوی برای بهره‌مندی از ویفرهای پیشرفته با بازدهی بالا همکاری‌های لازم را با TSMC داشته باشد.

اخبار مرتبط: