نتایج تست دوربین هواوی Pura 70 اولترا نشان می‌دهد این گوشی هوشمند توانست رتبه اول را در DxOMark به‌دست آورده و آنر مجیک 6 پرو را به‌راحتی در دسته دستگاه‌های پرچمدار شکست دهد.

چندی‌پیش، کمپانی هواوی به‌صورت رسمی از سری Pura 70 رونمایی کرد که به‌دلیل برخورداری از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جذاب مورد توجه کاربران در بازار داخلی چین قرار گرفت! همچنین، سری Pura 70 در بازار جهانی عرضه شد و کیفیت دوربین سه‌گانه آن توجه کارشناسان و منتقدان را جلب کرد؛ اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد وب‌سایت معتبر DxOMark با آزمایش سیستم دوربین هواوی Pura 70 اولترا اظهار کرد این مدل پریمیوم از بهترین تکنولوژی بهره می‌برد که درمقایسه‌با سایر دستگاه‌ها کیفیت بیشتری را به‌نمایش می‌گذارد.

اگر به‌یاد داشته باشید، اوایل سال‌جاری میلادی، آنر مجیک 6 پرو با سنسور 180 مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ توانست رتبه اول را در بنچمارک DxOMark کسب کند؛ اما اکنون، هواوی با عرضه Pura 70 اولترا به‌راحتی توانست با کنارزدن گوشی پرچمدار آنر این جایگاه را به‌دست‌ آورد. باتوجه‌به آن‌چه در دگزومارک مشاهده می‌کنیم، هواوی Pura 70 اولترا با کسب امتیاز 163 و پنج امتیاز اختلاف در رتبه اول قرار گرفته‌است که نشان می‌دهد عملکرد آن در بخش عکس‌برداری فوق‌العاده چشمگیر است.

برای آگاهی بیشتر کاربران باید اشاره کنیم هواوی Pura 70 اولترا قابلیت‌های بسیار زیادی دربخش دوربین دارد که به‌صورت نرم‌افزاری در برنامه نرم‌افزاری آن قرار دارد! البته نباید از ویژگی‌های سخت‌افزاری و قدرت آن برای فوکوس‌کشی یا تنظیم رنگ‌ و نور غافل شویم. اگر به‌صورت جزئی به امتیازهای Pura 70 اولترا بپردازیم، باید بگوییم دربخش عکاسی با کسب امتیاز کامل 169 عملکردی خارق‌العاده کسب شده‌است؛ ازسوی‌دیگر، قسمت فیلم‌برداری با کسب امتیاز 148 اثبات کرد عملکرد عالی را به‌همراه دارد، اما کارشناسان براین‌باورند سیستم دوربین کیفیت متفاوتی را برای برخی کاربران به‌نمایش می‌گذارد که باعث کاهش امتیاز آن در DxOMark شد.

علاوه‌براین، هواوی Pura 70 اولترا عملکرد چشمگیری را در فضای باز، محیط داخلی و حتی تاریکی شب به‌نمایش گذاشت که نشان می‌دهد این گوشی پرچمدار 1499 دلاری برای افراد حرفه‌ای و علاقه‌مند به عکاسی کاملا مناسب است؛ البته برچسب قیمتی آن احتمالا باعث کاهش محبوبیت آن در بازار جهانی شود. همچنین، هواوی با توقف پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید و برنامه‌های اندرویدی می‌تواند طیف وسیعی از کاربرانش را در بازار جهانی ازدست بدهد، چراکه سیستم‌عامل HarmonyOS Next با پشتیبانی از 4000 اپلیکیشن احتمالا تا مدت‌زیادی قابلیت رقابت‌با Android و iOS را نخواهد داشت، اما مهندسان هواوی قول دادند که به‌زودی پشتیبانی از برنامه‌‌ها را به 500/000 می‌رسانند.

براساس تست انجام شده روی دوربین هواوی Pura 70 اولترا در DxOMark، نوردهی، کنتراست، نویز و بوکه تصویر در شرایط نوری مختلف عملکرد چشم‌نوازی دارد؛ همچنین، رندرینگ تصویر روی نمایشگرهای HDR به‌خوبی صورت می‌گیرد. باتوجه‌به گزارش DxOMark این دستگاه از فوکوس خودکار بسیار دقیق و سریعی برخوردار است که تثبیت‌کننده ویدئو تراز بالایی دارد که درمقایسه‌با سایر گوشی‌های پرچمدار مانند آنر مجیک 6 پرو، اوپو فایند X7 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس توانایی بیشتری دارد.

اخبار مرتبط: