یک افشاگر سرشناس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد سری هواوی Pura 70 می‌تواند به‌ موفقیت‌های سری میت 60 در بازار داخلی چین دست پیدا کند، اما ظرفیت تولید نقش کلیدی را بازی خواهد کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، روز گذشته با انتشار خبری اعلام کردیم کمپانی هواوی تولید سری پرچمداران P را برای همیشه متوقف خواهد کرد و به‌جای آن خانواده Pura 70 را معرفی می‌کند که نسبتا از طراحی و مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده بهینه‌تر و پیشرفته‌تری پشتیبانی می‌کند. منابع مختلف خبری براین‌باورند با تغییر نام‌تجاری و به‌کارگیری سخت‌افزار پرچمدار، کمپانی هواوی می‌تواند توجه کاربران را در بازار داخلی چین جلب کرده و فروش بسیار بیشتری داشته باشد؛ البته این‌موضوع به‌عوامل مهمی بستگی دارد که در ادامه این خبر به‌آن می‌پردازیم.

با‌توجه‌به آخرین اخبار و گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند X یا Weibo، به‌نظر می‌رسد طیف وسیعی از کاربران براین‌باورند هواوی می‌تواند با تغییر نام‌تجاری پرچمدارانش بازگشت قدرت‌مندی در بازار داشته باشد! البته باید یادآور شویم، غول چینی هنوز نگاه گسترده‌ و ویژه‌ای به بازار جهانی ندارد؛ ازاین‌سو، تمام تمرکزش را برای به‌دست‌آوردن بازار داخلی خواهد کرد تا جایگاه نخست را از چنگ اپل دربیاورد. در اکتبر سال 2023 میلادی، سری میت 60 با فروش چشمگیر توانست به‌عنوان دومین گوشی‌های پرطرفدار پس‌از آیفون 15 پرو مکس تبدیل شوند.

Pura 70

براساس گزارش‌های متفاوت از رسانه‌های خبری، سری هواوی Pura 70 قرار بود اوایل ماه‌جاری میلادی در بازار چین معرفی و عرضه شود، اما به‌صورت کاملا ناگهانی و دور از انتظار، غول چینی تصمیم به تغییر نام‌تجاری و مشخصات سخت‌افزاری درکنار طراحی شد. درحال‌حاضر، اطلاعات کمی درخصوص قابلیت‌های سری هواوی Pura 70 وجود دارد، اما افشاگر معروف چینی، Fixed Focused Digital با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo چین اظهار کرد این خانواده می‌تواند به‌اندازه سری میت 60 محبوبیت زیادی بین کاربران چینی به‌دست بیاورد، اما این‌موضوع به‌فاکتورهای زیادی مانند ظرفیت تولید کمپانی هواوی دارد.

به‌عنوان‌مثال، سری هواوی میت 60 در سال 2023 میلادی و سه‌ماهه‌اول سال 2024 حدود 30 میلیون واحد فروش داشت که رقمی بسیار قابل‌توجه به‌شمار می‌رود. حتی باید اشاره کنیم هواوی توانست در عرضه‌وتقاضا از حجم تولیدی گوشی‌های سری آیفون 15 پیشی بگیرد که برای تولیدکننده بزرگ و نام‌دار چینی پس‌از سال‌ها دوری از میادین رکوردی فوق‌العاده چشم‌نواز محسوب می‌شود. بااین‌حال، شایعات تایید می‌کند کمپانی هواوی در سال 2024 حدود 100 میلیون دستگاه را روانه بازار خواهد کرد که ظرفیت زیادی ازآن به خانواده Pura 70 می‌رسد.

براساس آمار و ارقام، هواوی Pura 70 باید ظرف مدت‌زمان کوتاهی بین 30 تا 35 میلیون تولید شود تا بتواند به موفقیت‌های سری میت 60 برسد، اما این‌موضوعات به ظرفیت تولید کمپانی سازنده بستگی دارد؛ازاین‌سو، اگر هواوی نتواند برای تولید 30 میلیونی سری Pura 70 آماده شود، احتمالا اپل با عرضه سری آیفون 16 در بازار جهانی و چین می‌تواند به صدرنشینی دراین کشور ادامه دهد. درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد هواوی برای تولید نسل از تراشه ویژه کرین 9010 استفاده می‌‌کند که تغییر چشمگیری درمقایسه‌با کرین 9000S نیافته‌است، اما می‌تواند در تست چند هسته‌ای عملکرد بهتری را به‌نمایش بگذارد.

اخبار مرتبط: