هواوی بالاخره از گوشی هوشمند جدید تاشو و مورد انتظار Pocket 2 در چین رونمایی کرد. این دستگاه جدیدترین مدل گوشی تاشو برند هواوی به‌شمار می‌رود و دارای مشخصات خوب و طراحی بهبود یافته است.

در نگاه اول، Pocket 2 بسیار شبیه به‌گوشی نسل قبلی این سری Pocket S است. این دستگاه دارای طراحی تاشوی صدفی است که توسط یک لولای افقی پشتیبانی می‌‎شود. در پشت گوشی ماژول‌های دایره‌ای دوگانه برای دوربین‌های عقب و ظاهر گرد آن‌ها حفظ شده است. برای بالا بردن دوام، هواوی یک لولای جدید با مواد مورد استفاده در ساخت قطعات هوافضا با نام (rocket steel) و فناوری شیشه Kulun نسل دوم ساخته است. ضخامت این دستگاه در حالت بازشده فقط 7.25 میلی‌متر و وزن آن حدود 200 گرم است. همچنین باید اشاره کرد که گوشی هواوی Pocket 2 دارای رتبه IPX8 مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت است.

صفحه نمایش اصلی گوشی دارای یک پنل 6.94 اینچی LTPO OLED  است که وضوح 2690 در  1136‌، حداکثر روشنایی 2200 نیت، تراکم پیکسلی 420 PPI، نرخ به‌روزرسانی تا 120 هرتزی، قابلیت تنظیم نور صفحه (PWM dimming) 1440 هرتزی، نرخ تشخیص تاچ 300 هرتزی و نسبت ابعاد 21:9 را ارائه می‌دهد. همچنین صفحه نمایش پشتی گوشی هم دارای پنل 1.15 اینچی OLED با تراکم پیکسلی PPI  296و وضوح 360 ‌در 360‌ پیکسل است.

 از لحاظ سخت افزاری این دستگاه به‌پردازنده Kirin 9000S مجهز شده است. این تراشه در سه مدل با تنظیمات فضای ذخیره‌سازی 256 و 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی همگام‌سازی شده است. هر سه این مدل‌ها دارای 12 گیگابایت رم هستند و از طریق کارت حافظه NM تا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه توسط یک باتری 4520 میلی‌آمپر‌ساعتی تغذیه می‌شود که از قابلیت شارژ سریع سیمی 66 واتی، شارژ سریع بی‌سیم 40 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم 7.5 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی تاشو هواوی Pocket 2 روی سیستم عامل HarmonyOS 4.0 اجرا می‌شود.

از لحاظ دوربین هم باید گفت که این گوشی در قسمت پشتی دارای یک دوربین چهارگانه XMAGE است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS)، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با OIS و زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ابرطیفی مجهز به‌هوش مصنوعی است. از سوی دیگر، در قسمت جلویی گوشی یک سنسور 10.7 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی جاسازی شده است.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه گوشی می‌توان به‌وای فای دو باند، بلوتوث 5.2، پورت USB Type C و پشتیبانی از NFC اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به‌این گوشی اضافه شده، قابلیت پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه در Pocket 2 است. حتی یک حالت تست میزان اشعه UV هم در این گوشی وجود دارد که به‌کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند میزان ضد آفتاب مورد نیاز خود را متوجه بشوند. این قابلیت از دوربین و نمایشگر پوششی استفاده می‌کند و به‌شما کمک می‌کند تا میزان مناسبی از کرم ضد آفتاب را به‌پوست خود بزنید تا از آسیب زدن اشعه UV خورشید به‌پوست صورت خود جلوگیری کنید.

هواوی Pocket 2 در رنگ‌های مختلفی مانند خاکستری، سفید، بنفش و مشکی به‌بازار عرضه می‌شود. دو مورد آخر بدنه پشتی چرمی به‌جای شیشه‌ای هستند. قیمت این گوشی تاشو از حدود 1,044 دلار آمریکا برای مدل پایه 256 گیگابایتی شروع می‌شود و پیکربندی‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی هم به‌ترتیب 1,113 دلار و‌ 1,252 دلار قیمت دارند.

در نهایت هم باید اشاره کنیم که یک نسخه هواوی‌Pocket 2 Art  سفارشی‌سازی شده نیز موجود است که با یک طراحی منحصربه‌فرد باعث می‌شود بافت تخت، سه‌بعدی به‌نظر برسد و دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت فصای ذخیره‌سازی است. این مدل با قیمت تقریبی 1530 دلار به‌بازار عرضه خواهد شد. قرار است که اولین دور فروش این دستگاه از 11 اسفند 1402 آغاز شود و همچنین پیش‌سفارش‌های Pocket 2 هم از تاریخ 3 اسفند 1402 امکان پذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط: