گزارش تولید‌کننده قطعات چینی نشان می‌دهد هواوی درحال تولید اولین گوشی تاشو فلیپ با پشتیبانی از اینترنت 5G برای عرضه در ماه آینده است که با اسم رمز LEM شناخته می‌شود.

شرکت هواوی چند ماه قبل بود که موفق شد پس از تحریم‌های آمریکا، تراشه کرین 9000s با پشتیبانی از فناوری ارتباط شبکه 5G تولید کند. این تراشه با عملکرد مشابه پردازنده‌های ۷ نانومتری عملکرد بسیار خوبی داشت و هواوی توانست به‌لطف آن، به آمار خیره‌کننده فروش میت ۶۰ دست یابد. البته این پردازنده نسبت‌به نمونه‌های مورد استفاده در پرچمداران مانند تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حرف زیادی برای گفتن نداشت، اما این تولید آن بدون اتکا به شرکت‌های خارجی دستاورد بزرگی بود و مردم چین هم به‌همین دلیل حمایت خود ار از برند قدیمی و محبوب نشان دادند.

پس از عرضه هواوی میت ۶۰، این دستگاه به‌قدری محبوب بود که اپل ماه گذشته سری آیفون ۱۵ را با تخفیف راهی بازار چین کرد تا بتواند از فروش آن سبقت بگیرد. اکنون هواوی درتلاش برای ساخت جانشین آن یعنی سری P70 است و در احتمالا قرار است از تراشه جدیدتری برای حفظ رضایت مشتریان و آمار فروش بهره ببرد. بااین حال اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی درکنار سری محبوب، درتلاش برای ساخت تاشو جدیدی است تا بتواند بهتر از قبل با سامسونگ و بقیه شرکت‌های چینی رقابت کند.

pocket 5g

این گزارش از حساب تامین‌کننده قطعات هواوی، 看山的叔叔@ در پلتفرم اختصاصی چینی ویبو منتشر شد که نشان می‌دهد برای عرضه یک گوشی هوشمند تاشو جدید در ماه فوریه آماده می‌شود.در حال حاضر جزئیات زیادی درباره این گوشی منتشر نشده است، با این حال در این گزارش به این دستگاه با اسم رمز «LEM» اشاره شده و همچنین این دستگاه احتمالا به‌یکی از تراشه‌های 5G کرین مجهز می‌شود. علاوه‌بر آن، اطلاعاتی از افشاگر نام‌آشنا Fixed Focus Digital نشان می‌دهد که مراسم معرفی گوشی تاشو جدید هواوی ممکن است پس از جشنواره فانوس در چین یعنی ۵ اسفند آغاز شود. همچنین احتمال می‌رود پیش‌فروش این دستگاه درست پس از سال نو چینی، ۲۱ بهمن اغاز شود.

درحال حاضر هواوی ۳ سری گوشی تاشو تولید می‌کند. سری اول Pocket نام دارد که مانند گوشی‌های فلیپ است. سری دوم با نام X شناخته می‌شود و کاملا مشابه نسخه‌های تاشو فولد سامسونگ است. بااین حال سری سوم که Xs نام دارد برخلاف گوشی‌های تاشو سامسونگ یک تبلت است که می‌تواند به‌سمت بیرون تا شود. در سال ۲۰۲۳ سری Pocket با ۲ نسخه Pocket S و P50 Pocket توانست ۲۹.۶ درصد کل بازار گوشی‌های تاشو چینی را به‌خود اختصاص دهد و هواوی برای تکرار موفقیت می‌خواهد این‌بار در گوشی تاشو فلیپ (Pocket) بعدی فناوری اینترنت شبکه 5G ارائه کند.

اخبار مرتبط: