سری هواوی P70 که قرار است حدودا ۲ ماه دیگر معرفی شود به دوربین جدید IMX989 مجهز می‌شود، البته ممکن است نسخه پایه با دوربین اختصاصی ۵۰ مگاپیکسلی OV50H هواوی عرضه شود.

شرکت هواوی سال گذشته از سری P60 رونمایی کرد و اکنون در حال توسعه نسخه نسل بعدی، یعنی P70 است. سری هواوی P60 در تاریخ ۲۰ مارچ ۲۰۲۳ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ معرفی شد و به‌نظر می‌رسد P70 هم در همین بازه زمانی معرفی و راهی بازار شود. اکنون گزارش جدیدی از افشاگر نام‌آشنای چینی، Smart Pikachu در ویبو منتشر شده که اطلاعات جدیدی از این گوشی را به‌نمایش می‌گذارد. این گزارش با افشای قبلی حاکی از عرضه در اواخر مارچ یا اوائل آوریل شباهت دارد و همچنین در آن به برخی از مشخصات دوربین اشاره شده است.

براین اساس، سری هواوی P70 از سنسور IMX989 بهره می‌برد که چندی قبل معرفی شد. این سنسور با ابعاد یک اینچی می‌تواند به‌خوبی نور را جذب کرده که باعث می‌شود در محیط‌های کم‌نور عملکرد خوبی داشته و نویز تصویر کمتر شود. این دوربین از دریچه دیافراگم و فوکوس بهتری نسبت به نسل قبلی برخوردار است و به‌صورت کلی عملکرد آن در عکاسی و فیلم‌برداری بسیار بهتر شده است. همچنین در این گزارش آمده است هواوی در نظر دارد نیمه دوم سال نمایشگر جدیدی را با کیفیت نزدیک به 2K آزمایش کند که در نسخه‌های بعدی استفاده شود.

مشخصات دوربین Huawei P70

روز گذشته افشاگر دیگری به‌نام DCS جزئیاتی از دوربین سری P70 منتشر کرد. براین اساس شرکت هواوی از ۲ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی OV50H با دیافراگم متغیر فیزیکی و ابعاد ۱/۱.۳ اینچی و IMX989 با ابعاد ۱.۰۲ اینچی استفاده می‌کند، البته سنسور سونی فقط در دوربین گوشی گران‌تر، یعنی هواوی P70 آرت (Art) استفاده شود. پیش از این هم تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده بود سنسور سونی فقط در نسخه آرت استفاده خواهد شد. وی مدعی بود این سنسور به لنز هیبریدی با یک عدسی شیشه‌ای و ۶ عدسی پلاستیکی مجهز می‌شود که کیفیت بیشتری نسبت به لنزهای پلاستیکی دارد.

شایعات قبلی هواوی P70 نشان می‌دهند این سری به نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن 1.5K لبه خمیده (از هر ۴ طرف) مجهز می‌شود و تهیه پنل OLED برعهده تولیدکنندگان چینی مانند BOE، COST، Visionox و Tianma است. این سری از طراحی منحصربه‌فرد دوربین پشتی سه‌گانه با قرارگیری در حالت مثلثی شکل و نام تجاری XMAGE هواوی برخوردار است. علاوه‌بر آن انتظار می‌رود این سری به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسپیکر دوگانه مجهز شود و احتمال آن وجود دارد که به کرین 9000S، تراشه معروف هواوی مجهز شود.

اخبار مرتبط: