گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی چینی هواوی قصد دارد برای تولید گوشی P70 Art از یک سیستم دوربین قدرت‌مند استفاده کند که یکی از سنسورهای آن 1G6P با ابعاد یک اینچی خواهد بود که برای تغییر مفهوم عکاسی برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی می‌شود.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، کمپانی هواوی قصد دارد برای سال ۲۰۲۴ میلادی از سری P70 در سه نسخه رونمایی کند که مدل P70 Art با مشخصات سخت‌افزاری و سیستم دوربین فوق‌پیشرفته می‌تواند به‌عنوان قدرت‌مندترین و گرا‌ن‌ترین مدل گوشی‌های چینی شناخته شود. باتوجه‌به میزان فروش و محبوبیت هواوی، برخی از کارشناسان براین‌باورند عرضه‌وتقاضای سری P70 درمقایسه‌با سری P60 بسیار بیشتر خواهد بود، چراکه کلیدی‌ترین ویژگی‌های این سری نشان می‌دهد سیستم دوربین P70 Art فوق‌العاده چشمگیر و گران‌ترین لنز موجود در بازار است.

تحلیلگر سرشناس چینی، مینگ-چی کو، می‌گوید سری P70 می‌تواند تا ۱۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که نتیجه بسیار مطلوب و مافوق‌تصور ۲۳۰ درصدی را برای هواوی به‌همراه خواهد داشت. ازسوی‌دیگر، دو کمپانی تامین‌کننده سنسورها، یعنی Largan و Sunny Opticals سود بسیار زیادی از این همکاری با سازنده چینی خواهند برد. مینک-چی کو اشاره کرد نقطه قوت فروش سری P70 در بهینه‌سازی سیستم دوربین با لنزهای پیشرفته یک اینچی و تراشه‌ جدید کرین با معماری پردازشی ۵ نانومتری خواهد بود؛ البته برخی منابع می‌گوید هواوی همان پردازنده کرین 9000S را با بهینه‌سازی‌ دربخش پردازشی و گرافیکی دوباره استفاده خواهد کرد.

Huawei P70

علاوه‌براین، مشخصات سخت‌افزاری دوربین بین همه مدل‌های P70 چشمگیر و فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند، اما نسخه P70 Art با داشتن سنسور یک اینچی هیبریدی 1G6P می‌تواند به بهترین گوشی هوشمند جهان در فاز عکاسی تبدیل شود. همچنین، باید اشاره کنیم قیمت این سنسور پیشرفته درمقایسه‌با سنسور 7P بین چهار تا پنج برابر گران‌تر است که می‌تواند به ‌قیمت نهایی سری پرچمدار هواوی بی‌افزاید. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم شرکای تجاری اپل سود‌های هنگفتی را به‌دست می‌آورند که آن‌ها را ترغیب می‌کند برای سال‌های آینده نیز با سازنده چینی تازه‌نفس همکاری کنند؛ در ادامه به‌جزئیات دقیق مشخصات سیستم دوربین می‌پردازیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهد هواوی P70 پایه از لنز 5P با ابعاد ۱/۳.۶ و هواوی P70 Pro و P70 Art از لنز 6P با ابعاد ۱/۲.۵ برای سنسور تله‌فوتو پریسکوپ بهره می‌برند. ازسوی‌دیگر، نسخه P70 Art از یک لنز یک اینچی هیبریدی 1G6P برای سنسور اولترا واید استفاده می‌کند که قیمت بسیار بالاتری درمقایسه‌با سایر لنزهای موجود در بازار دارد. دوباره یادآور می‌شویم لارگان و سانی اپتیکال به‌صورت مشترک می‌سازد و سود‌های کلانی را برای توسعه لنزهای پیشرفته‌تر به‌‌دست می‌آورند.

پیش‌ازاین، پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد هواوی قصد دارد با عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه در بازار داخلی و خارجی میزان سودآوری و ارزش سهامش را در سال ۲۰۲۴ تقویت کند؛ باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری و سیستم دوربین به‌همراه علاقه شدید کاربران چینی به‌ هواوی می‌توان گفت این موضوع امری محقق شده برای آن‌ها محسوب می‌شود. ازسوی‌دیگر، هواوی میت ۷۰ نیز احتمالا به سطح فروش و محبوبیت هواوی در بازار چین می‌افزاید و مدیران این کمپانی با تمرکز بیشتری روی پروژه‌های سال‌های آینده فعالیت خواهند کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، بازار داخلی چین بسیار بزرگ بوده و درمقایسه‌با بازار جهانی می‌تواند فروش بالایی را ثبت کند و حتی سازندگان چینی را از دسترسی به خارج بی‌نیاز سازند. طی سال‌های اخیر، هواوی با محدودیت‌های متفاوتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و نمی‌توانست به فناوری 5G یا صادرات به بیشتر بازارها دسترسی داشته باشد؛ بااین‌حال، غول فناوری چینی ثابت کرد بدون ایالات متحده آمریکا و خروج از فهرست کنترل صادرات جهانی نیز می‌تواند به رشد محبوبیت ادامه دهد.

اخبار مرتبط: