گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی چینی هواوی به‌زودی از سری P70 که شامل سه نسخه با سنسور تله‌فوتو پریسکوپ و تراشه انحصاری کرین رونمایی می‌کند.

طی ماه‌های اخیر، محبوبیت سری میت ۶۰ با تراشه کرین 9000S به‌همراه پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای به‌شدت میان کاربران چینی افزایش یافت و توانست در مدت‌زمان بسیار کوتاهی از سری آيفون ۱۵ پرو پیشی بگیرد. درهمین‌راستا، هواوی قصد دارد از سری پرچمدار P70 در سه نسخه استاندارد، پرو و آرت رونمایی کند تا میزان فروش این کمپانی در بازار داخلی درمقایسه‌با سال‌های گذشته و پرچمداران سال ۲۰۲۴ افزایش یابد. همان‌طورکه از نام نسخه آرت پیداست، این دستگاه از طراحی منحصر‌به‌فرد و فریم جذابی بهره‌مند می‌شود تا وجه تمایزی بین آن سایر مدل‌ها ایجاد شود.

یک تحلیلگر معروف چینی، با انتشار یک پست اظهار کرد هواوی می‌تواند با افزایش ۱۰۰ درصدی روند روبه‌رشدی را در سال ۲۰۲۴ میلادی تجربه کند که بخش بزرگی از به‌لطف تراشه سیلیکونی کرین با معماری ۷ نانومتری یا ۵ نانومتری محقق خواهد شد؛ همچنین، هواوی بعد از گذشت ۴ سال توانست برای اولین بار با اتکا به دانش داخلی به فناوری ارتباطی 5G دست یابد که مورد استقبال بسیاری از کاربران خواهد بود. ازسوی‌دیگر، سیستم‌عامل HarmonyOS به‌دلیل روان بودن و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر، باعث افزایش محبوبیت گوشی‌های هواوی می‌شود.

Huawei--The-P70,-P70-Pro-And-P70-Art

علاوه‌براین، شایعات نشان می‌دهد رزولوشن نمایشگرها و نرخ به‌روزرسانی با افزایش چشمیگری مواجه می‌شود تا سطح کیفی تجربه کاربری با این گوشی بهبود یابد؛ همچنین برای کاهش فشار چشم از فناوری PWM استفاده می‌شود که در سال‌های گذشته برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر، از سایر مشخصات سخت‌افزاری و جزئیات آن اطلاعاتی دردست نیست، اما مینگ‌-چی کو پیش‌بینی کرد که Largan به‌عنوان تامین‌کننده اصلی لنزهای پریسکوپ سود فوق‌العاده زیادی از این همکاری خواهد برد.

این تحلیلگر چینی اشاره کرد به‌دلیل بهبود قابلیت‌های تراشع کرین می‌توانیم شاهد افزایش فروش ۱۰۰ درصدی سری P70 درمقایسه‌با P60 و سایر مدل‌های هواوی باشیم. گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی تراشه‌سازی SMIC روی توسعه معماری پردازشی ۵ نانومتری کار می‌کند و به‌احتمال زیادی طی ماه‌های آینده روند تولید آن شروع می‌شود؛ استفاده از معماری پردازشی ۵ نانومتری به‌ هواوی اجازه می‌دهد گوشی‌های سری P70 را با قابلیت‌های بیشتری تولید کند و درعین‌حال مصرف انرژی آن کمتر باشد.

در گذشته اشاره کردیم کمپانی SMIC قصد دارد با شرکت هلندی ASML همکاری کند تا بتواند به ماشین‌آلات پیشرفته EUV دست پیدا کند؛ این ابزار اجازه می‌دهد ویفرهای معماری با تکنولوژی پیشرفته‌تر و سرعت بیشتری تولید شود، اما ایالات متحده آمریکا اجازه صادرات آن را به چین نمی‌دهد. باوجوداین، تخمین‌ها نشان می‌دهد هواوی سال ۲۰۲۴ میلادی با تولید ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند میزان تولید را نسبت‌به سال‌جاری ۴۰ درصد بهبود می‌بخشد تا با قدرت بیشتری بازار داخلی را تصاحب کند.

اخبار مرتبط: