از امروز گوشی هواوی Pocket 2 با تراشه کرین 9000s، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و ۴ دوربین پشتی با قیمت معادل ۱۰۴۲ دلاری راهی بازار چین شده است.

هفته گذشته شرکت هواوی گوشی تاشو جدید Pocket 2 را معرفی کرد. این دستگاه یک تاشو به سبک فلیپ است که به‌صورت عمودی تاشده و در فریم آن از استیل به‌کار برده‌شده در ساخت موشک، استفاده شده تا مقاومت بالایی داشته باشد. شاید مهم‌ترین قطعه این دستگاه، تراشه کرین 9000s باشد که هواوی آن را توسعه داده و عامل فروش اصلی سری میت ۶۰ و تحول بازار چین در سال ۲۰۲۳ بود. کرین 9000s اولین چیپست تولیدی هواوی بود که از فناوری ارتباط شبکه 5G پشتیبانی می‌کرد و با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. اکنون هواوی Pocket 2 در بازار چین عرضه شده است.

هواوی پاکت ۲ درحالت تاشده ۱۵.۳ میلی‌متر ضخامت دارد که در حالت باز شده به ۷.۳ کاهش می‌یابد. اگرچه این مقدار از گوشی‌های عادی بیشتر است، درمقایسه‌با گوشی‌های تاشو و به‌ویژه مدل‌های فلیپ قابل قبول به‌حساب می‌آید. برای محافظت از این دستگاه از پنل محافظ Kulun نسل دوم استفاده شده است. در پنل پشتی، ۲ دایره بزرگ قرار گرفته که داخل یکی از آنها نمایشگر بیرونی و داخل دیگری ۴ سنسور و فلش LED قرار دارد.

Fluorescence photography
By Huawei Pocket 2

هواوی Pocket 2 از نمایشگر داخلی ۶.۹۴ اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن ۲۶۹۰×۱۱۳۶ پیکسلی بهره می‌برد. این نمایشگر از روشنایی ۲۲۰۰ نیتی بهره می‌برد و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی هم دارد. نمایشگر بیرونی هم ۱.۱۵ اینچ است و می‌تواند اعلان‌ها را بدون نیاز به باز کردن گوشی نمایش دهد. یکی از مهم‌ترین نکات تکنولوژی LTPO، امکان ارائه نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر است که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک بزرگی می‌کند؛ البته مشخص نیست گوشی تاشو هواوی از این قابلیت بهره می‌برد یا نه.

همانطور که اشاره شده، در پنل پشتی هواوی Pocket 2 درکنار نمایشگر بیرونی ۴ سنسور شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری قرار گرفته و کنار آنها یک سنسور ۲ مگاپیکسلی Spectral قرار دارد. این سنسور می‌تواند امواج فرابنفش را شناسایی کرده و علاوه‌بر آن می‌تواند از نور فلوئورسنس عکاسی کند.

همان‌طور که اشاره شد هواوی پاکت ۲ به تراشه کرین 9000s مجهز شده است. این تراشه درمقایسه‌با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ قدرت پردازشی بالایی ندارد و صرفا به‌دلیل اینکه ساخت هواوی است و نماد خارج شدن از زیر تحریم‌های آمریکاست با حمایت مردم چین روبرو شد. درکنار آن حافظه داخلی ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی یا ۱ ترابایتی و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۶ واتی، شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی و شارژ معکوس ۷.۵ واتی آن است.

Fluorescence photography
By Huawei Pocket 2

درحقیقت گوشی‌های تاشو، به‌ویژه مدل‌های فلیپ به‌دلیل کمبود فضای داخلی معمولا باتری‌های کوچکی دارند و هواوی موفق شده مشکل را در پاکت ۲ حل کند. همچنین نه‌تنها شارژ سریع ۶۶ واتی در گوشی‌های تاشو سامسونگ وجود ندارد، بلکه شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی حتی از شارژ سیمی ۲۵ واتی سامسونگ عملکرد بسیار بهتری دارد. از دیگر مشخصات کلیدی آن می‌توان به سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 4.0 و درگاه تایپ سی اشاره کرد.

هواوی Pocket 2 با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و قیمت ۷۴۹۹ یوان معادل ۱۰۴۲ دلار در بازار چین به‌فروش می‌رسد. همچنین ۲ پیکربندی دیگر با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی برای آن وجود دارد که قیمت آنها ۷۹۹۹ و ۸۹۹۹ یوان معادل ۱۱۱۱ و ۱۲۵۰ دلار است. البته هواوی یک نسخه ویژه با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی هم در بازار با قیمت ۱۰۹۹۹ یوان معادل ۱۵۲۸ دلار رونمایی کرد که طراحی خاصی دارد و نسخه هنری به‌حساب می‌آید.

اخبار مرتبط: