گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی هواوی برای افزایش فروش در بازار جهانی قصد دارد به پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های اندرویدی ادامه دهد؛ بنابراین این موضوع فقط برای کاربران چینی گوشی‌های هواوی خواهد بود.

همان‌طورکه می‌دانید، اوایل ماه‌جاری میلادی، کمپانی هواوی در اقدامی عجیب و جسورانه به‌صورت رسمی تایید کرد که سیستم‌عامل HarmonyOS Next دیگر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی را پشتیبانی نخواهد کرد و مانند اپل تنها نرم‌افزارهای توسعه‌یافته و اختصاصی این سیستم‌عامل خودش را پشتیبانی خواهد کرد. باوجوداین، امروز با انتشار بیانیه‌ای توضیحات جامعی را درباره برنامه‌های آینده این کمپانی داد که در ادامه به آن می‌پردازیم تا کاربران درک بهتری از محصولات جدید هواوی داشته باشند.

براساس آخرین گزارش‌ها، هواوی اعلام کرد گوشی‌های هوشمند این کمپانی در بازار جهانی نسخه جدید HarmonyOS Next را دریافت نمی‌کنند و همچنان EMUI را اجرا می‌کنند که شباهت زیادی به HarmonyOS دارد؛ همچنین این سیستم‌عامل برپایه پروژه منبع باز اندروید توسعه یافته است که کاربران با ظاهر و ویژگی‌های آن غریبه نیستند. بااین‌حال، باید به‌یاد داشته باشیم که این گوشی‌ها از سرویس گوگل یا مرورگر کروم پشتیبانی نمی‌کند و دسترسی به جی‌میل و سایر برنامه‌های این کمپانی را نخواهید داشت. دانلود و نصب اپلیکیشن‌های دیگر اندرویدی با استفاده از منابع سوم شخص ممکن می‌شود.

وب‌سایت خبری China Mobile گزارش کرد هواوی به پشتیبانی از توسعه‌دهندگان در جهان ادامه می‌دهد؛ همچنین، گفته شد این کمپانی چینی جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان دارد که اطمینان حاصل می‌کنند تمام برنامه‌ها بدون سرویس گوگل به خوبی کار خواهد کرد. البته به‌نظر می‌رسد هواوی به‌دلیل استفاده از تراشه ضعیف و پشتیبانی نکردن از سیستم‌عامل اندروید مورد استقبال کاربران جهانی قرار نگیرد، اما برای اثبات این موضوع باید تا سال ۲۰۲۴ برای ارائه گزارش مالی این کمپانی چینی صبور باشیم.

هواوی از اپلیکیشن‌های اندروید در مدل‌های جهانی پشتیبانی می‌کند

علاوه‌براین، برخی منابع خبری می‌گویند کمپانی هواوی سرسختانه تلاش می‌کند تا سیستم‌عامل HarmonyOS را جهانی کند تا با توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری برای آن کاربران را از هرگونه نیاز به سرویس‌های گوگل بی‌نیاز سازد؛ باوجوداین، تا زمان تحقق این هدف کاربران باید با EMUI به استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی ادامه دهند. همچنین باید یادآور شویم هواوی از سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای برای تولید پرچمدارانش بهره می‌برد که در بنچمارک DxOMark رتبه اول را به‌دست آورده‌اند؛ شاید تحریم علیه این سازنده برتر چینی کمی ناراحت‌کننده به‌نظر برسد، اما باعث شد این مجموعه با اکتفا به دانش داخلی خودش را از تامین‌کنندگان بی‌نیاز سازد. درحال‌حاضر، اپل نیز قصد اجرای چنین سیاستی را دارد و احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به خودکفایی کامل می‌رسد.

درنهایت باید خاطرنشان کرد حواشی پیرامون پشتیبانی جهانی برنامه‌های اندرویدی گوشی‌های هواوی تمامی ندارد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک گزارش‌های بیشتری درباره سیستم‌عامل جدید این کمپانی خواهیم شنید. بنابراین، تلاش می‌کنیم درصورت انتشار هرگونه جزئیات جدید درمورد نسخه جهانی گوشی‌های هوشمند هواوی آن را در سریع‌ترین زمان ممکن مانند همیشه با شما به‌اشتراک بگذاریم تا درجریان به‌روزترین اخبار فناوری باشید.

اخبار مرتبط: